25-Oct-2022, 06:28 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Oct-2022, 06:31 AM door Wim -de roetsende.)
(24-Oct-2022, 08:35 PM)blokdoorn schreef: Kennelijk nooit kennis gemaakt met de leefwereld van jeugdige fietsers. Als ze hier al ooit van gehoord zouden hebben, dan is het het allerlaatste waar ze aan denken als ze al fietsend vooral lekker aan het socializen zijn.
Zonder gemotoriseerd verkeer zouden dodelijke verkeersslachtoffers een zeldzaamheid zijn, dus het lijkt me overduidelijk waar verreweg de grootste verantwoordelijkheid ligt. Zeker als je bedenkt dat het grootste deel van de autoritten afstanden zijn die prima met de fiets hadden gekund. De hoeveelheid ruimte en het aantal levensjaren dat we aan de auto opofferen is buiten alle proporties. Als je dat van te voren had uitgerekend, zou niemand met een geweten er aan durven beginnen.
Hier ben ik het echt zo verschrikkelijk mee eens.
Ik zie allemaal weer cijfers en percentages voorbijkomen, maar als we over DODELIJKE slachtoffers praten, dan zal er toch niet zo heel vaak sprake zijn van een éénzijdig ongeval. Ook rijden fietsers niet heel vaak elkaar dood.
Dan zal er toch gewoon heel vaak de bestuurder van een gemotoriseerd voertuig bij betrokken zijn.
Dus waarom is fietsen dodelijker dan autorijden? Tja.......
Op een fiets behoor je niet voor niets tot de kwetsbare verkeersdeelnemer.
Dat betekent dus dat er blijkbaar ook een soort onkwetsbare verkeersdeelnemers zijn.
1x raden wie dat dan zijn?
Bij een aanrijding tussen een auto en fiets bedoel ik dus.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler