25-Oct-2022, 09:05 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Oct-2022, 09:06 AM door 365cycle.)
(25-Oct-2022, 07:54 AM)PietV* schreef: Die paaltjes staan daar als gevolg van het beleid van de wegbeheerder om oneigenlijk gebruik van het fietspad door automobilisten tegen te gaan. Daar kun je de automobilist niet indirect de schuld van geven. Dat is eenzijdig kijken naar anderen. Overigens zijn heel veel paaltjes al weggehaald door acties van de Fietsersbond en VVN.Ik heb je zin even afgemaakt en je denkfout doorgestreept.
(25-Oct-2022, 07:54 AM)PietV* schreef: Kaarsrechte fietspaden zijn geestdodend. Bochten verhogen de aandacht en halen de snelheid eruit, zodat fietsers de tijd kunnen nemen om rustig en veilig over te steken.Kaarsrechte autowegen ook. Toch leggen we die al sinds de Tweede Wereldoorlog op allerlei plaatsen aan. Ze bevorderen de doorstroming namelijk, en zorgen ervoor dat de kans op ongevallen kleiner worden. Anders hadden we ze vol bochten en obstakels gestopt.
(25-Oct-2022, 07:54 AM)PietV* schreef: Fietsen uit de voorrang halen is ook gedaan om ongevallen met fietsers te verminderen. Op advies van de SWOV. Contact fietser/auto is bijzonder nadelig voor de zwakkere.Ik ben blij dat je het zelf zegt, anders komen we nooit tot een conclusie; De automobilist is indirect schuldig aan meer obstakels voor de fietser, dus een grotere kans op eenzijdige ongevallen voor de fietser.
We gaan er daarmee in ons wegontwerp namelijk vanuit dat de automobilist niet met obstakels (in de vorm van overig verkeer) om kan gaan, dus belemmeren we de fietser daarmee.