(Lig)fietsongelukken in de media
|
Berichten: 1.562
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 98
503 x bedankt in 349 berichten
26-Oct-2022, 10:42 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-Oct-2022, 11:14 AM door PietV*.)
(26-Oct-2022, 10:06 AM)365cycle schreef: Beleidsmakers zijn óók automobilisten en mensen die helaas vaak sturen op basis van in het verleden behaalde resultaten. Dit zie je bijvoorbeeld terug in het feit dat je (zelfs) als (snel-)fietser van dorpskern naar dorpskern geleid wordt, want waar zou je anders heen willen? Verder dan het volgende dorp toch zeker niet? Beleidsmakers ¨Polderen". Wikken en wegen om draagkracht te creëren.Houden rekenen met mogelijke nadelen voor anderen. Lange termijn visie ontbreekt. Denk maar aan de intensieve veehouderij. Vanaf midden jaren 90 waren de problemen bekend kwam er in 2015 de PAS regeling die onrechtmatig het probleem erger maakte. Anno 2022 moet er eindelijk wat gaan gebeuren.
(26-Oct-2022, 10:06 AM)365cycle schreef: Dat megalomane project om de A16 dwars door het mooiste bos dat Rotterdam heeft te trekken, kan dan meteen stilgelegd worden. Laat maar weer opgaan in de natuur. Of maak er desnoods een snelfietsroute van, dan heb je maar één snelwegbaan nodig voor dezelfde vervoerscapaciteit (in personen). Ik rij vaak over het Terbregseplein en zag het in aanbouw zijnde viaduct over de A20. Dacht direct aan een nieuwe, veilige en snelle snelfietsroute. Maar het is voor meer ruimte voor de auto. Jammer.
(26-Oct-2022, 10:06 AM)365cycle schreef: Ondertussen hebben we allerlei klimaatproblemen, is benzine en diesel dubbel slecht voor onze gezondheid (Rotterdammers leven korter met dank aan de uitstoot, zowel van lokaal verkeer als van de uitstoot van de energiebedrijven die hun wind vaak recht over de stad waaien, want ten Westen van het centrum), en leven we met z'n allen alsof we niet één aarde tot onze beschikking hebben, maar vier. 30 km/h in de bebouwde kommen moet snel landelijk worden ingevoerd. Inrichten als 30 km/h zone is kostbaar. Het bord bebouwde kom moet de snelheidsregel worden. Gewoon 30 voor iedereen. Laat het fietspad echt fietspad worden.
(26-Oct-2022, 10:06 AM)365cycle schreef: We zitten op dit moment met zóveel problemen die veroorzaakt worden door (onder andere) ons reisgedrag, dat het verbazingwekkend is hoe gemakkelijk we op deze manier doorgaan. Veelfietser activistisch? Ik zou het liever realistisch noemen. Volledig mee eens. Zelfs het thuiswerken wordt door veel bedrijven om zeep geholpen. De brandstof mag van mij morgen naar 3 euro/liter. De vervuiler betaald en zonder extra subsidie van de overheid. Als ik het weggedrag van sommige automobilisten zie lijkt het wel of de brandstof gratis is. Veel te grote en te zware personenauto met te zware turbomotoren met alleen de bestuurder.
(26-Oct-2022, 10:24 AM)365cycle schreef: (26-Oct-2022, 10:13 AM)PietV* schreef: Het gaat al jaren gelukkig de goede kant op, maar nog niet snel genoeg. Er is nog onvoldoende draagvlak voor 30 km/h in de bebouwde kommen. Snelheid maakt het verschil tussen letsel, zwaar letsel en dodelijk letsel. Elk (blijvend) letsel is er een te veel. Ik haal de kern weer even uit je bericht, Piet. De rest sluit helaas weer niet zo aan op het topic. Ik heb nog geen bericht gezien dat volledig aansloot op het topic. Ligfietsen worden bij ongevallen zelden benoemd in de pers en ook niet benoemd in de statistieken.
|
Berichten in dit topic |
RE: Ligfietsongelukken in de media - door PietV* - 26-Oct-2022, 10:42 AM
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|