03-Nov-2022, 12:58 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Nov-2022, 12:59 AM door 365cycle.)
(02-Nov-2022, 11:33 PM)Bacchus schreef: Uit ervaring kan ik vertellen dat er automobilisten zijn die slingeren negeren (overigens op een moment dat ik op een verzet 48-15, dus noodzakelijk slingerend, wegreed) en je alsnog zo krap inhalen dat het ze een buitenspiegel en dientengevolge een kras in de rechterdeur kost.Heb weleens zitten denken om een smerige pin aan de linkerzijde van m'n fiets te maken. Zal van Piet vast niet mogen, maar wie 'm raakt was zéker dichterbij dan hoort.
(02-Nov-2022, 11:33 PM)Bacchus schreef: Dan is wat dat betreft fietsen in Spanje, of eigenlijk ieder buitenland, een verademing. Daar moet de automobilist anderhalve meter afstand, en niet vanwege COVID, houden bij het inhalen van een fietser.Klopt. Ik ben positief verrast door het rijgedrag in Duitsland en Frankrijk. Volop ruimte op wegen met limiet 80 en zelfs 100 km/h.
(03-Nov-2022, 12:29 AM)TvWijk schreef: Ik slinger met m'n Strada vooral langs de rotondes @ 27 km/u27 maar? Als ik rechtdoor moet minder ik bij de beter ontworpen rotondes niet eens altijd vaart. Zo heerlijk om voor de rotonde een klevende automobilist achter je te hebben aan 50 km/h, en na de rotonde... tsja... auto? Oh, dat kleine dingetje in de spiegel?