04-Nov-2022, 06:18 PM
..
Ik denk dat ongelimiteerde e-bikes etc. ervoor zullen zorgen dat fietsers en brommerrijders veel minder auto's nodig hebben om aan ernstige ongevallen deel te nemen.
De berichtgeving is nogal scheef. Een ongeluk met auto en fiets wordt gemeld, maar twee fietsers die elkaar raken lees je maar zelden, laat staan een fietser die tegen een paal rijdt, of van het fietspad raakt en in de berm/sloot duikt.
Nu is de kans kleiner dat ze dat niet overleven, maar gebroken onderdelen zijn geen uitzondering.
(04-Nov-2022, 12:04 PM)Willeke_IGKT schreef: De begrenzers op de e-bikes enz. is om de berijder te 'beschermen' zodat ie niet met te hoge snelheid zijn te weinig beschermde lijf of kop kapot valt.
Dat hindert de heren beleidsmakers niet, hun auto beschermt hun lijf wel.
Ze denken er gewoonlijk weer niet aan dat hun heilige koe de grootste reden is dat fietsers en brommerrijders bescherming nodig hebben.
Misschien kunnen we van iedere partij een aantal niet-automobilisten vinden en die in de tweede kamer stemmen. En dan smeken om betere wetten om de fietsers te beschermen tegen snelverkeer.
Ik denk dat ongelimiteerde e-bikes etc. ervoor zullen zorgen dat fietsers en brommerrijders veel minder auto's nodig hebben om aan ernstige ongevallen deel te nemen.
De berichtgeving is nogal scheef. Een ongeluk met auto en fiets wordt gemeld, maar twee fietsers die elkaar raken lees je maar zelden, laat staan een fietser die tegen een paal rijdt, of van het fietspad raakt en in de berm/sloot duikt.
Nu is de kans kleiner dat ze dat niet overleven, maar gebroken onderdelen zijn geen uitzondering.