05-Nov-2022, 11:38 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-Nov-2022, 11:44 AM door Wim -de roetsende.)
Citaat:Ook wielrenners moeten in staat zijn hun racefiets tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.
Dit geldt dus voor alle bestuurders.
Dit zou betekenen dat de maximum snelheid nu toch echt serieus aan banden wordt gelegd.
De remweg van een auto bij 50km/u is 26 meter, bij 60km/u is het 36m en bij 100km/u is het 76m.
(De getallen verschillen een beetje per bron. Ik heb het gemiddelde genomen.) Bij nat wegdek neemt deze remafstand nog flink toe.
Aangezien het vaak erg druk is op de weg kan geen enkele automobilist bij dit soort snelheden de weg zo ver overzien. Zeker niet als er ook nog sprake is van bochten, obstakels, gebouwen, enz.
Ik zie iedere dag automobilisten met 60km/u een bocht naderen en in de binnenbocht staat een hoge heg. Er kan net voorbij de bocht zelfs een colonne met tanks staan die ze dan niet hebben kunnen zien.
De snelheid zou daar dus geen 60km/u moeten zijn, maar maximaal 30km/u, want dan is de remweg 13m en dan staan ze wel op tijd stil.
Dat verhaal over de rijweg kunnen overzien is dus vooral een theoretisch verhaal.
Vaak heb ik bijvoorbeeld op een bospad een bocht genomen, terwijl ik echt niet kon weten wat er na die bocht te zien zou zijn.
Wie nog nooit op die manier heeft gereden mag het nu zeggen. (Liegen mag niet!)
-
-
-
Citaat:Economische belangen wegen zwaarder dan het het belang van de fietsers. Het recht van de snelste is een economische belang en het belang van de meerderheid.
Ook hiermee ben ik het 100% oneens.
Het milieu is het belang van de meerderheid.
Economische belangen hebben er tot nu toe voor gezorgd dat er voor de meerderheid van de mensen op deze wereld steeds minder toekomst zal overblijven
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler