(05-Nov-2022, 11:06 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik haal er een paar punten uit.Heb ik nooit beweerd. Wel dat van alle fietsongevallen, de lichtere ongevallen meegerekend, voor 70% éénzijdige fietsongevallen zijn. Dat zijn feiten. Wie heeft mogelijk schuld aan éénzijdige ongevallen?
Het is duidelijk dat Piet vindt dat het de schuld van de fietser zelf is.
Dit standpunt kennen we ondertussen en hoeft niet iedere keer herhaald te worden.
(05-Nov-2022, 11:06 AM)Wim -de roetsende schreef: Wederom het 'helm-verhaal' wordt erbij gehaald. Ook daarvan kennen we Piets standpunt. Ook dit hoeft er niet telkens bij gehaald te worden. Velen hebben hierover namelijk een andere mening die door feiten wordt ondersteund.Dat is niet mijn standpunt. Dat zijn feiten vanuit de SEH en zeer veel neurologen die dat bevestigen.
(05-Nov-2022, 11:06 AM)Wim -de roetsende schreef: Het grootste aandeel ongelukken is volgens Piet te wijten aan de fietser zelf. Wederom vergeet hij dat veel van deze ongelukken worden veroorzaakt door maatregelen ten gunste van de auto.
Dat blijkt niet uit de cijfers. Ik heb alleen de cijfers vermeld. Niet mijn mening. Of maatregelen ten gunste van de auto hebben meegewogen is niet bekend.
(05-Nov-2022, 11:06 AM)Wim -de roetsende schreef: Paaltjes, fietser uit de voorrang halen, haakse bochten op een fietspad, te smalle fietspaden, slecht onderhouden fietspaden (met een superglad asfalt rijbaan ernaast), geen belijning, geen of slechte verlichting, enz. enz.Vele paaltjes zijn gelukkig verwijderd, fietsers uit de voorrang blijkt uit onderzoeken van Fietsberaad en SWOV verkeersveiliger te zijn. Inclusief verkeersremmers op fietspaden. Dat de infrastructuur van fietsers voor verbetering vatbaar is ben ik het eens.
(05-Nov-2022, 11:06 AM)Wim -de roetsende schreef: Hierboven wordt duidelijk nog traditioneel gedacht vanuit het perspectief van de overheid, de beleidsmakers en dus vanuit de automobilist. Het roer moet echter om.De overheid zijn wij. Wij kiezen democratisch voor dit beleid. Om economisch/financiële reden. Zo ook voor het milieu. Denk maar aan de PAS- en de bouwvrijstelling regeling stikstof. Allebei de regelingen zijn afgeschoten door de RvS.
Neem al die voordelen voor auto's e.d. weg. Het milieu en de toekomst zal ons dankbaar zijn.
Nogmaals niet mijn mening maar alleen feiten. Ik ben aandachtig lezer van https://mobilisation.nl/nl/ en bewonderaar van Johan Vollenbroek en zijn team.
(05-Nov-2022, 12:23 PM)365cycle schreef: In het economisch standpunt van Piet schijnt vooral zijn leeftijd door. In Wims reactie zie ik dat hij kinderen heeft, en nadenkt over dat zij mogelijk zelf ook nog kinderen willen kunnen (op-)voeden.De vermelde cijfers en feiten zijn zeker niet mijn mening. Ik heb meer dan 30 jaar het recht van de snelste bestreden. Ben in redelijke mate een minimalist en heb een afkeer van snelle en grote auto's. Mijn Alleweder zal ik niet inruilen voor een moeilijk te recyclen carbon exemplaar.
Op milieugebied doe ik er alles aan om mijn voetafdruk zo klein mogelijk te houden. Ook mijn kinderen en kleinkinderen.
Ik hou dus maandelijks redelijk wat geld over van de uitkeringen. Als de maandelijkse toelagen van 190 euro 4 maanden wordt uitbetaald is mijn energierekening voor 2 jaar betaald. Met dank aan dit kabinet.
Ik denk regelmatig aan de bewoners in grote steden, bij vervuilende industrieën, langs snelwegen, luchthavens en de bio industrie die veel korter leven door milieuvervuiling.