06-Dec-2022, 11:24 PM
de DF loopt rond de 50 tegen een soort "muur" aan. Ieder kilometertje sneller kost dan een berg extra moeite.
Dit had ik ook met mijn Quest maar dan rond de 40 km/u Kan het zijn dat tot een gegeven snelheid je kan door accelereren op macht en dat je daarna meer op souplesse aan de gang moet gaan? Tot de "muur" stampen en daarna meer richten op ronddraaien. Omdat de DF een direct voelende aandrijflijn heb kan dit tot gevolg hebben dat je anders trapt. Bij een Milan oid lig je meer in de fiets en moet je meer op souplesse aan de gang.
Met de Quest heb ik niet meer de muur bij 40, blijkbaar ben ik gewend geraakt aan de omschakeling.
Terug naar de topic; ik denk dat je met de velomobiel waar je het beste in voelt/zit ook het snelste kan rijden. Je wordt uitgedaagd door de fiets.
Bij de normale snelheden (40-50 km/u) zal er niet veel verschil zijn in rechte-lijn snelheid. Met mijn Quest werd ik 3e bij de laatste LEL. Verschil zit meer in bochtgedrag en accelereren. Lange bochten zijn niet het probleem eerder korte bochten, bijvoorbeeld bij kruispunten van provinciale wegen waar het fietspad in- en uitbuigt.
Op een gunstige woon werk route zal je vaak boven de 30 zitten en het accelereren zal gebeuren tussen de 30-50 in het uur. Luchtweerstand begint dan belangrijk te worden.
Mocht ik onzin verkopen dan laat ik mij graag corrigeren.
Groet,
Piet Kaagman
Dit had ik ook met mijn Quest maar dan rond de 40 km/u Kan het zijn dat tot een gegeven snelheid je kan door accelereren op macht en dat je daarna meer op souplesse aan de gang moet gaan? Tot de "muur" stampen en daarna meer richten op ronddraaien. Omdat de DF een direct voelende aandrijflijn heb kan dit tot gevolg hebben dat je anders trapt. Bij een Milan oid lig je meer in de fiets en moet je meer op souplesse aan de gang.
Met de Quest heb ik niet meer de muur bij 40, blijkbaar ben ik gewend geraakt aan de omschakeling.
Terug naar de topic; ik denk dat je met de velomobiel waar je het beste in voelt/zit ook het snelste kan rijden. Je wordt uitgedaagd door de fiets.
Bij de normale snelheden (40-50 km/u) zal er niet veel verschil zijn in rechte-lijn snelheid. Met mijn Quest werd ik 3e bij de laatste LEL. Verschil zit meer in bochtgedrag en accelereren. Lange bochten zijn niet het probleem eerder korte bochten, bijvoorbeeld bij kruispunten van provinciale wegen waar het fietspad in- en uitbuigt.
Op een gunstige woon werk route zal je vaak boven de 30 zitten en het accelereren zal gebeuren tussen de 30-50 in het uur. Luchtweerstand begint dan belangrijk te worden.
Mocht ik onzin verkopen dan laat ik mij graag corrigeren.
Groet,
Piet Kaagman