Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waar parkeer je je velomobiel?
#27
Citaat:Of had je nou geen zichtcarbon gekregen terwijl je dat wel  besteld had?

Klopt, geen zichtcarbon. Ik heb de bestelling aangepast, nadat bleek dat ze op geen enkele manier een leveringsdatum konden geven met een body in zichtcarbon. Zo'n body moet namelijk voldoen aan een hogere kwaliteitseis. Matjes mogen niet scheef liggen, enz. 

Mijn Milan was toen op de lijst al 2x opgeschoven, omdat de body's ongeschikt waren.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
#28
Thuis: Garage (decadent met afstandsbediening, velomobiel glijdt zacht tegen matras)

Werk bij opdrachtgever: Bewaakt. Parkeren, klaar.

Bezoek werkgever: 'Bewaakt' door de receptie + bewegingsalarm. Bij langer bezoek met schuimkap.

Winkelen voor de deur in zicht: Parkeren, klaar. Ik zet 'm dan wel buiten 'het looppad'.

Winkelen half in zicht: Bewegingsalarm + schuimkap

Winkelen uit zicht: Bewegingsalarm + schuimkap + remslot (hangslot over de handrem)

Winkelen is met name in zicht voor de bakker, slager, pinnen enz. Uit zicht komt maar hoog zelden voor.
Antwoord }
#29
(09-Jan-2023, 01:28 PM)Hoekie schreef: Thuis: Garage (decadent met afstandsbediening, velomobiel glijdt zacht tegen matras)

Werk bij opdrachtgever: Bewaakt. Parkeren, klaar.

Bezoek werkgever: 'Bewaakt' door de receptie + bewegingsalarm. Bij langer bezoek met schuimkap.

Winkelen voor de deur in zicht: Parkeren, klaar. Ik zet 'm dan wel buiten 'het looppad'.

Winkelen half in zicht: Bewegingsalarm + schuimkap

Winkelen uit zicht: Bewegingsalarm + schuimkap + remslot (hangslot over de handrem)

Winkelen is met name in zicht voor de bakker, slager, pinnen enz. Uit zicht komt maar hoog zelden voor.
In Berlijn wil men speciale parkeerplaatsen maken voor fietsen, cargobikes, scooters, bakfietsen, omdat er anders voor voetgangers geen doorkomen meer mogelijk is, daarvoor moeten parkeerplaatsen voor auto's omgebouwd worden [ die zuur reageren op dit plan] .
De groene mevrouw minister, zelf een fanatieke fietser, heeft velomobielen niet genoemd, waarschijnlijk door te weinig in aantal, misschien moet men voor velomobielen,  een beveiligingscamera monteren, of voor velomobielen in de hogere prijsklasse, een kooi met een dik slot, omdat dat weer geld kost, zou de eigenaar daar dan voor moeten betalen, waar wat voor te zeggen valt, de gemeente is arm. en moet derhalve het geld halen waar het zit?
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Jan van Ochten
#30
(10-Jan-2023, 04:52 AM)PlantageBohémien schreef: In Berlijn wil men speciale parkeerplaatsen maken voor fietsen, cargobikes, scooters, bakfietsen, omdat er anders voor voetgangers geen doorkomen meer mogelijk is, daarvoor moeten parkeerplaatsen voor auto's omgebouwd worden [ die zuur reageren op dit plan] .
De groene mevrouw minister, zelf een fanatieke fietser, heeft velomobielen niet genoemd, [...]

Terecht, voor elke autoparkeerplaatsen maak je twintig fietsparkeerplaatsen. Bakfietsen hebben wel wat meer ruimte nodig, velomobielen passen een beetje in dat ruimteprofiel. Maar met wat handigheidjes passen er ook daar wel een stuk of tien van.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
#31
(10-Jan-2023, 10:33 AM)Bacchus schreef:
(10-Jan-2023, 04:52 AM)PlantageBohémien schreef: In Berlijn wil men speciale parkeerplaatsen maken voor fietsen, cargobikes, scooters, bakfietsen, omdat er anders voor voetgangers geen doorkomen meer mogelijk is, daarvoor moeten parkeerplaatsen voor auto's omgebouwd worden [ die zuur reageren op dit plan] .
De groene mevrouw minister, zelf een fanatieke fietser, heeft velomobielen niet genoemd, [...]

Terecht, voor elke autoparkeerplaatsen maak je twintig fietsparkeerplaatsen. Bakfietsen hebben wel wat meer ruimte nodig, velomobielen passen een beetje in dat ruimteprofiel. Maar met wat handigheidjes passen er ook daar wel een stuk of tien van.

Ik denk dat je dan vergeet dat je ook ruimte om de fietsen/velomobielen nodig hebt, niet alleen maar grondoppervlak om ze neer te zetten.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#32
Meestal wordt 8 fietsen per auto parkeerplek gezegd.
En dat lukt als de stalling op de juiste manier wordt ingericht.

Maar een parkeerterrein met veel manoeuvreerruimte kan veel meer fietsen in dubbeldeks plekken kwijt. Reserveer dan de verloren hoekjes voor bijzondere fietsen en handhaaf erop dat die plekken ook echt alleen door fietsen gebruikt worden die niet in de rekken passen en je kunt alle bakfietsen en VMs kwijt.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Frutsel , Hoekie , 365cycle , Jan van Ochten
#33
Een Nederlands standaardparkeervak van 4,5 x 2,4 bevat 0,093 auto's/m²
Enkelzijdige standaard fietsbeugels met een hartafstand van 35 cm en 1,8 m lange fietsen bevatten al 1,6 fietsen/m² (17x zoveel)
Een tweezijdig dubbellaags systeem gaat naar 3,9 /m² (42x)

En dan komt de winst qua manoeuvreerruimte er natuurlijk nog bovenop: een fiets draai je desnoods op zijn plaats, à 1,8 m draaicirkel.

Velomobielen hebben wat meer oppervlakte, vooral breedte nodig, maar van de andere kant weer minder hoogte. Er passen er net geen drie boven elkaar waar een etagerek twee fietsen stapelt.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
#34
Als ik de OVfietsen zie staan achter de fietsenstalling bij Amsterdam Centraal kunnen er nog veel meer fietsen per vierkante meter. Maar die worden dan wel door een van de medewerkers tegen elkaar aan gestapeld.

Zo efficiënt als het zou kunnen komt weinig voor, mensen zijn vaak bang voor krassen op de lak.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie , Jan van Ochten
#35
(10-Jan-2023, 02:07 PM)Bacchus schreef: Een Nederlands standaardparkeervak van 4,5 x 2,4 bevat 0,093 auto's/m²
Dat klopt in de praktijk niet helemaal. Je gaat er daarbij namelijk vanuit dat alle auto's ook daadwerkelijk in dat parkeervak passen. De auto van mijn ouders is niet echt iets bijzonders (een midi-MPV), maar is al 4,6m lang. De Tesla Model S en X zitten allebei rond de 5 meter (de ene net erboven, de andere net eronder). Ze zijn ook nog eens 2 meter breed (dat is volgens mij trouwens ook het maximum voor een Europese typegoedkeuring voor een personenauto), met als gevolg dat de parkeerplaats ernaast niet voor iedereen bruikbaar is. Een beetje schuin parkeren en er kan gewoon niemand meer in.

(10-Jan-2023, 02:07 PM)Bacchus schreef: Velomobielen hebben wat meer oppervlakte, vooral breedte nodig, maar van de andere kant weer minder hoogte. Er passen er net geen drie boven elkaar waar een etagerek twee fietsen stapelt.
Velomobielen stapelen gaat idd perfect. Er heeft kortstondig (uiteindelijk maar 2 dagen, wat 3-6 maanden had moeten worden) een (klassieke) Fiat 500 van een vriend bij mij in de garage gestaan. Ik had daarvoor een rekje gebouwd zodat ik de DF boven de Milan kon parkeren; met rijplaten zou nóg makkelijker gaan maar zelfs eraf tillen ging perfect. Drie boven elkaar zou voor mij geen enkel probleem zijn).

(10-Jan-2023, 04:52 AM)PlantageBohémien schreef: De groene mevrouw minister, zelf een fanatieke fietser, heeft velomobielen niet genoemd, waarschijnlijk door te weinig in aantal, misschien moet men voor velomobielen,  een beveiligingscamera monteren, of voor velomobielen in de hogere prijsklasse, een kooi met een dik slot, omdat dat weer geld kost, zou de eigenaar daar dan voor moeten betalen, waar wat voor te zeggen valt, de gemeente is arm. en moet derhalve het geld halen waar het zit?

(10-Jan-2023, 02:35 PM)Willeke_IGKT schreef: Zo efficiënt als het zou kunnen komt weinig voor, mensen zijn vaak bang voor krassen op de lak.
De velomobiel is gewoon niet normaal genoeg. Daardoor interessant genoeg om te kijken of er iets aan te slopen valt.
Daarnaast, m.b.t. krassen in de lak: Met uitzondering van wielrenners kom ik zelden rechtopfietsers tegen die voorzichtig zijn met (de lak op) hun fiets. Helaas kom ik ook zelden anderen tegen die voorzichtig zijn met de lak op mijn fiets. Ga je met je trapper langs een auto, dan kijk je op z'n minst of niemand het gezien heeft en maak je je snel uit de voeten. Doe je dat bij een velomobiel... het is toch gewoon een fiets?  Angry
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag ben ik blij ...365cycle — 01:41 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Die man tilt gewoo...365cycle — 01:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Anatoly even langs...Wim -de roetsende — 01:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat ik weer nieu...Wim -de roetsende — 12:45 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Als hij iets voor de...365cycle — 12:23 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat ik weer nieuw ...Hardloper — 12:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Nou ik heb die aut...365cycle — 11:57 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik had een gymleraar...Atrike — 10:28 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik liet mijn velo zi...Hardloper — 10:28 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Nou ik heb die a...Wim -de roetsende — 09:58 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je han...datakneder — 01:17 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je hand ge...Martin van Mourik — 01:04 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik vertrouw altijd o...Bart Verbeek — 12:54 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM