07-Dec-2022, 10:30 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-Dec-2022, 05:33 PM door pietandringa.)
Het is best wel jammer dat Q777 al een jaar stil staat.
Het is een bijzondere uitvoering en geen standaard Quest. Theo van Velomobiel kan het goed uitleggen denk ik. Q777 is lichter gelamineerd met extra verstevingsribben in het midden. Bij aflevering woog de Quest 27,7 kg. met accu zitkussen en Almotion en Shredda banden. De q-factor is 130 mm met 2 voorbladen. Extra lichte velgen met 70 mm trommels, een speciale luchtdemper achter van Merida (dezelfde als in de Quest van Theo) en oliedempers in de voorvering. De Quest is verlaagd en net zo windongevoelig als mijn Milan. Ik ben wel een keer met windkracht 9 van de weg geblazen in de sloot en de Quest is daarna gerepareerd en opnieuw gespoten. Dat lag echt niet aan de Quest, maar een te hoge snelheid en het rijden met racekap bij windkracht 9 kan gewoon niet. Hij zal iets zwaarder zijn geworden daarna, maar heeft niet aan kwaliteit ingeleverd. Cassette (10v aangepast), ketting en voorbladen (53T en 39T) zijn vervangen na 33.500 km. Ook de velgen van de voorwielen zijn toen vervangen (nieuwe: Gingko 406/25mm, 36g). Bij inruil stond de Quest op Almotion en Tryker banden.
Als Ymte Q777 met al deze specificaties actief zou aanbieden, dan is hij zo weg verwacht ik.
Het is een bijzondere uitvoering en geen standaard Quest. Theo van Velomobiel kan het goed uitleggen denk ik. Q777 is lichter gelamineerd met extra verstevingsribben in het midden. Bij aflevering woog de Quest 27,7 kg. met accu zitkussen en Almotion en Shredda banden. De q-factor is 130 mm met 2 voorbladen. Extra lichte velgen met 70 mm trommels, een speciale luchtdemper achter van Merida (dezelfde als in de Quest van Theo) en oliedempers in de voorvering. De Quest is verlaagd en net zo windongevoelig als mijn Milan. Ik ben wel een keer met windkracht 9 van de weg geblazen in de sloot en de Quest is daarna gerepareerd en opnieuw gespoten. Dat lag echt niet aan de Quest, maar een te hoge snelheid en het rijden met racekap bij windkracht 9 kan gewoon niet. Hij zal iets zwaarder zijn geworden daarna, maar heeft niet aan kwaliteit ingeleverd. Cassette (10v aangepast), ketting en voorbladen (53T en 39T) zijn vervangen na 33.500 km. Ook de velgen van de voorwielen zijn toen vervangen (nieuwe: Gingko 406/25mm, 36g). Bij inruil stond de Quest op Almotion en Tryker banden.
Als Ymte Q777 met al deze specificaties actief zou aanbieden, dan is hij zo weg verwacht ik.