16-Dec-2022, 10:53 AM
Ik heb hiervoor twee versies die ik gebruik. Als ik ongeveer net zo snel ben als de rechtdoor rijdende auto's ga ik er tussen rijden en sorteer dan keurig knipperend links voor. Wel opletten wat je doet, want de auto achter de auto achter jou heeft mogelijk helemaal niet in de gaten dat je er bent. Zeker als de Velomobilist langzamer is dan het autoverkeer, bestaat de mogelijkheid dat er 1 toch even dringend langs moet omdat ie zonodig 1 plaats op wil schuiven.
Vanwege mijn snelheid en die van het autoverkeer is dat voor mij een bebouwde kom scenario.
De andere optie is voor als ik duidelijk langzamer ben dan het auto verkeer wat in dezelfde richting gaat. Dan ga ik inderdaad helemaal naar rechts en steek zo haaks mogelijk over. Nadeel is dan wel dat je alle snelheid kwijt bent. Voordeel is dat je goed kunt zien of er echt niks komt. Gelukkig is het hier niet zo druk want anders kan je ook wel es lang moeten wachten op een gaatje in het verkeer, in beide richtingen.
Dat is meer voor 60-80 km wegen. Ook op de 100km/h B wegen in Duitsland gebruik ik die optie nog al eens. Dat komt gewoon veels te snel aan.
Is er geen/nauwelijks verkeer en heb ik alle ruimte, dan sorteer ik ook op een 80 km weg links voor.
Vanwege mijn snelheid en die van het autoverkeer is dat voor mij een bebouwde kom scenario.
De andere optie is voor als ik duidelijk langzamer ben dan het auto verkeer wat in dezelfde richting gaat. Dan ga ik inderdaad helemaal naar rechts en steek zo haaks mogelijk over. Nadeel is dan wel dat je alle snelheid kwijt bent. Voordeel is dat je goed kunt zien of er echt niks komt. Gelukkig is het hier niet zo druk want anders kan je ook wel es lang moeten wachten op een gaatje in het verkeer, in beide richtingen.
Dat is meer voor 60-80 km wegen. Ook op de 100km/h B wegen in Duitsland gebruik ik die optie nog al eens. Dat komt gewoon veels te snel aan.
Is er geen/nauwelijks verkeer en heb ik alle ruimte, dan sorteer ik ook op een 80 km weg links voor.