17-Dec-2022, 11:14 AM
(17-Dec-2022, 08:58 AM)GerDilven schreef: Persoonlijk spreekt dit model mij totaal niet aan.
Speling rondom de koplamp met allerlei kieren ziet er niet hoogwaardig uit.
Dat gat aan n de voorkant wat minder aerodynamisch is en lelijk smoelt,
Alle luiken maakt de fiets tot een lapjeskat.
Anno 2023 zou je verwachten dat er een strakke fiets wordt ontworpen, dit oogt voor mij als een stagair die zijn eerste fiets ontwerpt op basis van de huidige markt en reeds actuele productiemethodes.
Weinig vooruitstrevende ontwikkelingen.
Wat dat betreft vind ik dat flevobike een aantal decennia geleden veel innovatiever waren.
Persoonlijk spreken mij de ontwikkelingen bij velomobiel.nl meer aan.
Ieder zo zijn eigen smaak en voorkeuren uiteraard.
Dit is een duidelijke mening. Dus een reactie
![Wink Wink](https://ligfietsers.nl/images/smilies/wink.png)
Speling rondom de koplamp is voor de koeling van de koplamp. Is bij de Milan ook zo.
Bij de DF zit de koplamp in de luchtinlaat. Voordeel: geen extra gat. Nadeel: lamp zit erg laag.
Wat ik niet helemaal begrijp is dat het 'gat'/de luchtinlaat (waar de bel zit) geen gat lijkt te zijn.
Het oogt volledig groen. Ik neem toch aan dat dit gewoon de luchtinlaat is/wordt net zoals bij de DF.
De 'luiken' kun je uiteraard in de kleur van de body laten spuiten.
Heel vreemd, maar bij de Milan kun je trouwens het derailleur-luikje alleen in zichtcarbon krijgen. Terwijl bij alle andere modellen dat ding in alle kleuren gespoten kan worden en bij de oudere Milans kon dat ook al. Dat vind ik nou echt raar.
Alle nieuwe vm-en bouwen inderdaad voort op de formule van de vorige. Misschien minder innovatief, maar wel succesvol.
Toch heeft deze vm wel duidelijke vernieuwingen. De 16" voorwielen in combinatie met de wielkappen.
Geschikt voor rijders van 1.60 tot 2.00m.
Ik zou eigenlijk niet weten bij welke dat dit ook kan. De praktijk moet uiteraard nog aantonen of dat ook echt kan. Ik zou namelijk met mijn 1.76m gewoon in een Snoek moeten passen. Nou, dat is duidelijk niet het geval.
Dat dit geen strakke fiets zou zijn, daar ben ik het echt niet mee eens. Ik heb de eerste in het echt gezien en dit is gewoon een hele strakke vm. Om de ontwerper als een stagiair weg te zetten vind ik dan ook niet heel netjes.
Dat het model je niet aanspreekt is natuurlijk prima. Zoveel hoofden zoveel zinnen.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282