03-Jan-2023, 12:07 AM
De kids van mij fietsen ook nog zonder E de 10 km naar school. Ik red het ook nog wel jaren zonder E denk ik.
En die ouder van dat klasgenootje van 35 kilo, die een 15 kg rugzak mee torst op dat kleine lijfie en een E bike krijgt, ach ik kan het ook nog wel begrijpen.
Voor mij is het motto dat een 25 km/h e bike toch echt langzamer is dan ik met mijn ligfiets, ik zit met de VM aan ongeveer 28 gemiddeld. Ook op ritten waarbij ik een stukje Reichswald of wat dorpskernen mee pak ofzo. Met de ligfiets was het ongeveer 25 km/h. Met de VM ben ik wel sneller op de snelle stukken maar ook veel langzamer op de langzame stukken dan met de ligfiets.
Voorlopig lukt dat allemaal nog. En als ik erg goede zin heb en alles mee zit kan ik ook nog wel een speedpedelec irriteren op het Snelfietspad richting Arnhem. Met de Oliebollentocht in de zomer stond er ook zo'n speedpedelekker met z'n dikkebanden kijk es hoe stoer vakantie fiets. Actieradius per dag? 65 km want daarna moest ie heel erg lang bijladen. Leve de vooruitgang.
Hoewel fietsen soms best zwaar kan zijn smaakt het ook heel erg lekker als het dan toch lukt, die lange afstand, die steile klim met een veels te zware velomobiel. Dan kan ik trots zijn, want ik heb het wel effe helemaal zelf gedaan, goed hé. Zo'n gevoel heb ik op de bedrijfs E bike nou nooit.
Van mij mag de E best. Ik ben echter ook wel voor zuinig met de beperkte energie die er op de wereld is, omgaan. Iets heel erg niet efficiënt bouwen, en er dan een dikke motor op zetten zodat je er dan toch nog mee vooruitkomt, en na vijf jaar is ie afgeschreven want de accu is naar de kloten en dat model hebben we helaas niet meer, is niet mijn ding.
En die ouder van dat klasgenootje van 35 kilo, die een 15 kg rugzak mee torst op dat kleine lijfie en een E bike krijgt, ach ik kan het ook nog wel begrijpen.
Voor mij is het motto dat een 25 km/h e bike toch echt langzamer is dan ik met mijn ligfiets, ik zit met de VM aan ongeveer 28 gemiddeld. Ook op ritten waarbij ik een stukje Reichswald of wat dorpskernen mee pak ofzo. Met de ligfiets was het ongeveer 25 km/h. Met de VM ben ik wel sneller op de snelle stukken maar ook veel langzamer op de langzame stukken dan met de ligfiets.
Voorlopig lukt dat allemaal nog. En als ik erg goede zin heb en alles mee zit kan ik ook nog wel een speedpedelec irriteren op het Snelfietspad richting Arnhem. Met de Oliebollentocht in de zomer stond er ook zo'n speedpedelekker met z'n dikkebanden kijk es hoe stoer vakantie fiets. Actieradius per dag? 65 km want daarna moest ie heel erg lang bijladen. Leve de vooruitgang.
Hoewel fietsen soms best zwaar kan zijn smaakt het ook heel erg lekker als het dan toch lukt, die lange afstand, die steile klim met een veels te zware velomobiel. Dan kan ik trots zijn, want ik heb het wel effe helemaal zelf gedaan, goed hé. Zo'n gevoel heb ik op de bedrijfs E bike nou nooit.
Van mij mag de E best. Ik ben echter ook wel voor zuinig met de beperkte energie die er op de wereld is, omgaan. Iets heel erg niet efficiënt bouwen, en er dan een dikke motor op zetten zodat je er dan toch nog mee vooruitkomt, en na vijf jaar is ie afgeschreven want de accu is naar de kloten en dat model hebben we helaas niet meer, is niet mijn ding.