03-Jan-2023, 12:34 AM
(03-Jan-2023, 12:07 AM)Jeroen S schreef: Van mij mag de E best. Ik ben echter ook wel voor zuinig met de beperkte energie die er op de wereld is, omgaan. Iets heel erg niet efficiënt bouwen, en er dan een dikke motor op zetten zodat je er dan toch nog mee vooruitkomt, en na vijf jaar is ie afgeschreven want de accu is naar de kloten en dat model hebben we helaas niet meer, is niet mijn ding.Dit is echt precíes wat ik er nou van vind. E toevoegen aan een velomobiel die tot 45 km/h ondersteund mag worden vind ik logisch; dat brengt bij de meeste mensen de gemiddelde snelheid heel ver omhoog, omdat op de weg rijden dan ineens een optie is en in veel gevallen zelfs veiliger dan een voor een velomobiel normale snelheid rijden op het (brom-)fietspad.
E toevoegen aan een fiets... oudjaarsavond reed ik met m'n vriendinnetje achterop op de transportfiets naar een feestje. We hadden wind tegen, en m'n jas moest uit om zonder zweet het tempo zo te houden dat we niet om zouden vallen. Gelukkig was het maar een klein stukje, anders was ik alsnog knetterbezweet geweest. Zij zelf op een legale normale E-bike zou langzamer zijn geweest, zoveel vermogen moest ik op sommige stukken neerleggen. We zeiden nog tegen elkaar: we hadden beter met de velomobielen kunnen gaan, dat had veel minder moeite gekost.