03-Jan-2023, 01:14 PM
(03-Jan-2023, 11:39 AM)365cycle schreef:(03-Jan-2023, 10:58 AM)Frutsel schreef: Ik reed vlak voor HT Life Style (Hassan) de landingsbaan op dus ik kon mezelf zien op zijn video, en ik verbaasde me over hoe snel ik accelereerde.volgens mij ben jij ook aardig sterk aan het worden, en als er iets is waar een DF goed op reageert is het een poging tot versnellen :-)
Goed, we mochten eindelijk 'los' na een behoorlijke tijd heel erg rustig rijden, maar toch.
(03-Jan-2023, 10:58 AM)Frutsel schreef: Ik ben wel redelijk snel weer rustiger gaan rijden, want er zat nog een klim aan te komen, en een rit naar huis, maar boven de 50 was goed te halen. Maar ook de DF is een stuk vlotter dan een QV denk ik...Erg afhankelijk van de omstandigheden. Zeker de oude DF'jes hebben standaard weinig ruimte voor brede banden, waar 40-44mm onder een QV geen probleem is. 50mm (GoCycle) lukt achter ook nog wel, voor heb je dan denk ik de omtrek van de maan nodig om te kunnen keren.
Wind schuin tegen op grofkorrelig wegdek zou voor een DF zonder hosen (dus met open wielen) dan nog weleens ongunstiger kunnen zijn dan voor een QV. Maar hoewel het wegdek van de landingsbaan zeker niet in topstaat was voelde het niet traag aan.
Klopt, meer dan 32 moet ik voor niet proberen. De 35 van de Marathon+ zorgt voor een grotere draaicirkel en schuren in de wielkast bij zo'n beetje elke hobbel. (Nu is die 35mm van een Marathon+ eerder 37 trouwens)
Ik was bang erg geremd te worden door het staande water, maar dat viel gelukkig mee. Wind schuin van voren vind ik meestal wel lekker rijden