06-Jan-2023, 10:18 AM
(05-Jan-2023, 11:17 PM)Bob Hagendijk schreef: Ik ben al de hele week verkouden en dat kan je goed horen aan mijn stem. Ik sprak iemand die dat hoorde en zei: "Vorige week regende het veel en op de ligfiets vang je natuurlijk meer regen, misschien heb je het daarvan." Toen ik uitlegde dat ik vorige week vrij was en niet op de fiets ben weggeweest zei ze: "Oh dan komt het ergens anders door denk ik."
Wat voor associaties sommige mensen met ligfietsen maken verbaast me soms...
Ik moet zeggen dat ik het ook niet uit mijn systeem krijg, terwijl de natuurkunde niet zo ingewikkeld is: als je door je houding minder wind vangt op de fiets, vang je natuurlijk ook minder regen. Ok, tot je twee minuten bij een verkeerslicht ligt te wachten..
(06-Jan-2023, 12:38 AM)Frutsel schreef: Griep/verkoudheid/welk ander virus dan ook krijg je niet door nat en/of koud weer. Zo'n virus loop je op doordat meer mensen binnen bij elkaar zitten en slechter ventileren.
Maar ja, iedereen krijgt van jongs af aan te horen dat je verkouden wordt/griep krijgt als je natregent, dus zulke vooroordelen krijg je er niet uitgeramd
Al ga je natuurlijk wel juist binnen op een kluitje zitten omdat het buiten nat en koud is. Ik denk ook wel dat kou of misschien vooral de temperatuurovergang je vatbaarder maakt.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course