09-Jan-2023, 03:31 AM
(08-Jan-2023, 01:25 PM)Wim -de roetsende schreef:(14-Nov-2022, 02:36 PM)twilwel schreef: +1 voor de hoes. Op het Velomobil forum is er een hele draad aan gewijd met voor veel velomobiel typen een hoes op maat.
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...sse.51255/
Ik heb de standaard hoes voor de Milan SL besteld en gisteren ontvangen. €103.- incl. verzendkosten.
Past perfect, weegt bijna niets en kan zo in het bijgeleverde tasje.
Aangezien ik geen BM-hood heb, is er ook voldoende stof ter hoogte van de spiegels.
De maker was bang dat door mijn spiegels+lampjes de stof niet de gehele body onderaan aan de zijkant zou bedekken. Had ik trouwens ook geen probleem gevonden. Maar dit is dus niet het geval.
Reden aanschaf: De SL met de lange kap is nou niet echt waterdicht te noemen . Met hoes wel.
Je haakt de hoes over de staart, loopt naar voren en haakt het elastiek (dat in de voorkant van de hoes) zit over de neus. Klaar.
Prettige bijkomstighejd is ook dat de lak beschermd is tegen UV-straling. De blanke lak bij zichtcarbon is daar gevoelig voor. Dat is duidelijk zichtbaar bij mijn carbon spatbordjes van M5. Lak wordt doffig.
Of had je nou geen zichtcarbon gekregen terwijl je dat wel besteld had?