10-Jan-2023, 04:01 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-Jan-2023, 04:06 PM door 365cycle.)
(10-Jan-2023, 02:07 PM)Bacchus schreef: Een Nederlands standaardparkeervak van 4,5 x 2,4 bevat 0,093 auto's/m²Dat klopt in de praktijk niet helemaal. Je gaat er daarbij namelijk vanuit dat alle auto's ook daadwerkelijk in dat parkeervak passen. De auto van mijn ouders is niet echt iets bijzonders (een midi-MPV), maar is al 4,6m lang. De Tesla Model S en X zitten allebei rond de 5 meter (de ene net erboven, de andere net eronder). Ze zijn ook nog eens 2 meter breed (dat is volgens mij trouwens ook het maximum voor een Europese typegoedkeuring voor een personenauto), met als gevolg dat de parkeerplaats ernaast niet voor iedereen bruikbaar is. Een beetje schuin parkeren en er kan gewoon niemand meer in.
(10-Jan-2023, 02:07 PM)Bacchus schreef: Velomobielen hebben wat meer oppervlakte, vooral breedte nodig, maar van de andere kant weer minder hoogte. Er passen er net geen drie boven elkaar waar een etagerek twee fietsen stapelt.Velomobielen stapelen gaat idd perfect. Er heeft kortstondig (uiteindelijk maar 2 dagen, wat 3-6 maanden had moeten worden) een (klassieke) Fiat 500 van een vriend bij mij in de garage gestaan. Ik had daarvoor een rekje gebouwd zodat ik de DF boven de Milan kon parkeren; met rijplaten zou nóg makkelijker gaan maar zelfs eraf tillen ging perfect. Drie boven elkaar zou voor mij geen enkel probleem zijn).
(10-Jan-2023, 04:52 AM)PlantageBohémien schreef: De groene mevrouw minister, zelf een fanatieke fietser, heeft velomobielen niet genoemd, waarschijnlijk door te weinig in aantal, misschien moet men voor velomobielen, een beveiligingscamera monteren, of voor velomobielen in de hogere prijsklasse, een kooi met een dik slot, omdat dat weer geld kost, zou de eigenaar daar dan voor moeten betalen, waar wat voor te zeggen valt, de gemeente is arm. en moet derhalve het geld halen waar het zit?
(10-Jan-2023, 02:35 PM)Willeke_IGKT schreef: Zo efficiënt als het zou kunnen komt weinig voor, mensen zijn vaak bang voor krassen op de lak.De velomobiel is gewoon niet normaal genoeg. Daardoor interessant genoeg om te kijken of er iets aan te slopen valt.
Daarnaast, m.b.t. krassen in de lak: Met uitzondering van wielrenners kom ik zelden rechtopfietsers tegen die voorzichtig zijn met (de lak op) hun fiets. Helaas kom ik ook zelden anderen tegen die voorzichtig zijn met de lak op mijn fiets. Ga je met je trapper langs een auto, dan kijk je op z'n minst of niemand het gezien heeft en maak je je snel uit de voeten. Doe je dat bij een velomobiel... het is toch gewoon een fiets?