Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rijd jij met sneeuw naar je werk
#2
(19-Jan-2023, 07:20 PM)GerDilven schreef: Vandaag de eerste winterse dag met sneeuw in de ochtend spits.
Fietspaden die niet of nauwelijks gestrooid zijn.

Ga jij dan toch met de velomobiel naar het werk?

Ik neem juist de velomobiel; omdat deze 3 wielen heb je nauwelijks last van gladheid; alleen gladde bochten is langzaam rijden. Bij grote pech heb je in de berm pas weer grip.
Op landweggetjes kan je de bandensporen van auto's volgen; je hebt dan de minste weerstand; bij geen bandensporen rijd je door de sneeuw. Prima te doen; alleen traag door de extra weerstand. Bij veel sneeuw wordt de velomobiel echter een sneeuwschuiver, wat heel zwaar fietst of vooruitgang onmogelijk maakt.

Met de DF had ik echter iets nieuws; De stuifsneeuw kwam in mijn remleidingen en vroor er vast. Dit gaf geblokkeerde wielen. Tips hoe die te voorkomen? Vaseline in de rem-opening bij de wielen smeren?

Niels, sneeuwbal, van der Wal
Antwoord }


Berichten in dit topic
Rijd jij met sneeuw naar je werk - door GerDilven - 19-Jan-2023, 07:20 PM
RE: Rijd jij met sneeuw naar je werk - door Niels van der Wal - 19-Jan-2023, 08:03 PM
RE: Rijd jij met sneeuw naar je werk - door Hoekie - 19-Jan-2023, 08:52 PM
RE: Rijd jij met sneeuw naar je werk - door Jeroen S - 19-Jan-2023, 10:38 PM
RE: Rijd jij met sneeuw naar je werk - door 365cycle - 20-Jan-2023, 02:18 PM
RE: Rijd jij met sneeuw naar je werk - door Bacchus - 20-Jan-2023, 02:41 PM
RE: Rijd jij met sneeuw naar je werk - door Frutsel - 20-Jan-2023, 05:52 PM
RE: Rijd jij met sneeuw naar je werk - door 365cycle - 20-Jan-2023, 05:57 PM
RE: Rijd jij met sneeuw naar je werk - door Frutsel - 20-Jan-2023, 06:21 PM
RE: Rijd jij met sneeuw naar je werk - door ZoefZoef - 20-Jan-2023, 09:40 PM
RE: Rijd jij met sneeuw naar je werk - door twilwel - 21-Jan-2023, 01:21 PM
RE: Rijd jij met sneeuw naar je werk - door 365cycle - 21-Jan-2023, 02:41 PM
RE: Rijd jij met sneeuw naar je werk - door twilwel - 21-Jan-2023, 02:54 PM
RE: Rijd jij met sneeuw naar je werk - door GerDilven - 22-Jan-2023, 08:47 AM
RE: Rijd jij met sneeuw naar je werk - door 365cycle - 22-Jan-2023, 11:58 PM
RE: Rijd jij met sneeuw naar je werk - door Jeroen S - 22-Jan-2023, 12:32 PM
RE: Rijd jij met sneeuw naar je werk - door gideon - 23-Jan-2023, 10:09 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet...Wim -de roetsende — 05:24 PM
Milan 4.2
Nu wel te zien en di...Willeke_IGKT — 04:05 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet w...Arend-Jan — 03:29 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje...Willeke_IGKT — 02:49 PM
Kilometer topic
Je rijdt ineens ser...Willeke_IGKT — 02:34 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje....Arend-Jan — 01:46 PM
Kilometer topic
Mei was een maand me...Bobslee — 12:43 PM
Kilometer topic
Op zaterdag is er ...Hardloper — 12:20 PM
Medeliggers onderweg
Ik hoop hoe dan ook ...Hardloper — 12:12 PM
Kilometer topic
Op vrijdag naar Dr...365cycle — 12:07 PM