13-Feb-2023, 04:23 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-Feb-2023, 04:28 PM door 365cycle.)
Hoe kom je aan een 32-406 Contact Speed? Volgens mij zijn alleen de gewone Contact en de Contact Urban in die maat verkrijgbaar, ik ken de Speed alleen in 28-406 (deze is dan zowel met als zonder reflector te koop).
De Contact Urban is sneller dan de Contact Speed (raar maar waar), maar heeft dus iets meer luchtweerstand dan de smallere Speed (denk dat het verschil in luchtweerstand verwaarloosbaar is).
Als je een retesnelle achterband wil zou ik kijken naar de Schwalbe Pro One, die is verkrijgbaar in 28-559. Deze is zelfs tubeless te monteren en is dan betrouwbaar + snel. Echter: Als je 'm blokkeert met remmen ben je er zo doorheen, dus primair op het voorwiel remmen is dan wel verstandig.
Een andere snelle optie is de Michelin Wild Run'R, een (slick) straatband voor mountainbikes. Wordt nog mondjesmaat verkocht en is met 35-559 een fijn maatje. Is betrouwbaar, heeft erg veel grip en is heel rap.
Voor wat betreft meer snelheid: Ik vind het moeilijk in te schatten. Op m'n M-Racer was ik op sommige trajecten belachelijk snel, en op andere weer niet zo omdat ik 'm moeilijk te manoeuvreren vond. Zeker op drukke momenten moest de M5 het in de stad dik afleggen tegen zowel de velomobiel als m'n Challenge Focus (wat geen toppunt van snelheid is). Ik zou een fiets waar je lekker op rijdt vooral niet weg doen. Als er een mogelijkheid is om een tweedehands staartpuntje (let op de S ) te monteren zou ik daar denk ik eerder naar kijken; daar kan je bagage in en het haalt de lage druk achter je rug weg.
Hoeveel valt er nog te halen door middel van "body tuning" (m.a.w. proberen wat meer vermogen op het achterwiel te krijgen)?
De Contact Urban is sneller dan de Contact Speed (raar maar waar), maar heeft dus iets meer luchtweerstand dan de smallere Speed (denk dat het verschil in luchtweerstand verwaarloosbaar is).
Als je een retesnelle achterband wil zou ik kijken naar de Schwalbe Pro One, die is verkrijgbaar in 28-559. Deze is zelfs tubeless te monteren en is dan betrouwbaar + snel. Echter: Als je 'm blokkeert met remmen ben je er zo doorheen, dus primair op het voorwiel remmen is dan wel verstandig.
Een andere snelle optie is de Michelin Wild Run'R, een (slick) straatband voor mountainbikes. Wordt nog mondjesmaat verkocht en is met 35-559 een fijn maatje. Is betrouwbaar, heeft erg veel grip en is heel rap.
Voor wat betreft meer snelheid: Ik vind het moeilijk in te schatten. Op m'n M-Racer was ik op sommige trajecten belachelijk snel, en op andere weer niet zo omdat ik 'm moeilijk te manoeuvreren vond. Zeker op drukke momenten moest de M5 het in de stad dik afleggen tegen zowel de velomobiel als m'n Challenge Focus (wat geen toppunt van snelheid is). Ik zou een fiets waar je lekker op rijdt vooral niet weg doen. Als er een mogelijkheid is om een tweedehands staartpuntje (let op de S ) te monteren zou ik daar denk ik eerder naar kijken; daar kan je bagage in en het haalt de lage druk achter je rug weg.
Hoeveel valt er nog te halen door middel van "body tuning" (m.a.w. proberen wat meer vermogen op het achterwiel te krijgen)?