18-Feb-2023, 06:21 PM
Aandachtspunten: Wat wil je ermee gaan doen?
Een medium racer is geen stadsfiets; omdat de voorband tegen de ketting komt vraagt bochten naar links meer aandacht.
Waar je ook op moet letten is of je lang genoeg bent om het voorwiel achter de trapper te laten draaien. Ik schat dat dit onder de lengte van 1.80 zo is, (maar binnenbeenlengtes variëren). Het is schrikken als dit de eerste keer gebeurd, maar je komt tegen het rubber aan waardoor je nog iets verder kan sturen en je niet onderuit gaat. In de praktijk leer je je trappen te stoppen bij langzaam gereden bochten. (Snel gereden bochten stuur je op balans; er is dan nauwelijks uitslag van het voorwiel, dus kan je doortrappen.
Dit is het kwetsbare punt van deze fiets; je moet hier mee leren omgaan, wat enige tochten kost. Als je er niet mee bekend ben is dit iets wat gelijk tegenvalt bij een proefrit, maar je raakt er aan gewend en na verloop van tijd weet je niet beter.
En schijfremmen? Remt beter en spaart je velgen. Maar na iedere natte tocht een doekje over je velgen voorkomt slijtage van zand tussen remschoentjes en velg. Ik ben zeer tevreden met velgremmen.
Een M5 medium-racer is een fiets voor hoge snelheden buiten de stad. Zeer geschikt voor langere afstanden. Fietsen in de stad kan; maar het liefst heb je geen smalle fietspaden met haakse bochten :-)
Niels, Medium en Low, van der Wal
Een medium racer is geen stadsfiets; omdat de voorband tegen de ketting komt vraagt bochten naar links meer aandacht.
Waar je ook op moet letten is of je lang genoeg bent om het voorwiel achter de trapper te laten draaien. Ik schat dat dit onder de lengte van 1.80 zo is, (maar binnenbeenlengtes variëren). Het is schrikken als dit de eerste keer gebeurd, maar je komt tegen het rubber aan waardoor je nog iets verder kan sturen en je niet onderuit gaat. In de praktijk leer je je trappen te stoppen bij langzaam gereden bochten. (Snel gereden bochten stuur je op balans; er is dan nauwelijks uitslag van het voorwiel, dus kan je doortrappen.
Dit is het kwetsbare punt van deze fiets; je moet hier mee leren omgaan, wat enige tochten kost. Als je er niet mee bekend ben is dit iets wat gelijk tegenvalt bij een proefrit, maar je raakt er aan gewend en na verloop van tijd weet je niet beter.
En schijfremmen? Remt beter en spaart je velgen. Maar na iedere natte tocht een doekje over je velgen voorkomt slijtage van zand tussen remschoentjes en velg. Ik ben zeer tevreden met velgremmen.
Een M5 medium-racer is een fiets voor hoge snelheden buiten de stad. Zeer geschikt voor langere afstanden. Fietsen in de stad kan; maar het liefst heb je geen smalle fietspaden met haakse bochten :-)
Niels, Medium en Low, van der Wal