24-Feb-2023, 03:56 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-Feb-2023, 04:11 PM door 365cycle.)
(24-Feb-2023, 03:33 PM)Frutsel schreef:Ze zijn vaak ook lichter, en mede daardoor niet per se beter:(24-Feb-2023, 03:16 PM)melle z schreef:Ik denk dat het eerder andersom is: Compactere componenten zijn vaak duurder.(24-Feb-2023, 03:11 PM)gideon schreef: de goedkoopste die daar aan voldoet is Shimano 105 (BR-R7000)Goed punt, duurdere componenten zijn vaak een stuk compacter dan goedkope.
Shimano hollow crankarmen staan erom bekend op den duur nog weleens te breken. Het betreft dan dus Ultegra en Dura Ace:
https://www.bikeradar.com/features/shima...k-failure/
En deze YouTube video, waarbij ik vantevoren even twee opmerkingen wil plaatsen:
1. Grof taalgebruik. Gij zijt gewaarschuwd.
2. Zet 'm lekker hard
Dura Ace en Ultegra zijn prima bruikbaar voor waar ze voor bedoeld zijn; racefiets, hoog niveau, regelmatig vervangen.
In/op een ligfiets kan je veel makkelijker veel kracht zetten dan staand op een rechtop-fiets. Daarnaast heb ik bovengemiddeld veel koppel.
Ik haal liever op een normale manier het haar van m'n benen: Voor mij genoeg reden om sowieso niet meer dan een 105 te willen aanschaffen.
PS: In dat filmpje wordt ook uitgelegd waarom er zoveel corrosie optreedt in een velomobiel (met zweet als electroliet).