24-Feb-2023, 09:40 PM
Hoewel inmiddels achterhaald door aankoop van een M-racer wil ik nog wel reageren uit dank voor de hulp en eventuele referentie voor anderen.
(13-Feb-2023, 04:23 PM)365cycle schreef: Hoe kom je aan een 32-406 Contact Speed? Hoeveel valt er nog te halen door middel van "body tuning" (m.a.w. proberen wat meer vermogen op het achterwiel te krijgen)?Sorry, het is een 28-406, mijn fout. Met body-tuning is vast wel wat te halen. Een paar kg mag er wel af. Op dit moment fiets ik 650 km per maand dus de spieren en conditie komen vanzelf wel. Ik fiets met normale schoenen en een fleece trui dus daar is wel wat mee te winnen qua stroomlijn en krachtoverbrenging.
(13-Feb-2023, 05:48 PM)Jeroen S schreef: Goed vertroetelen van de fiets helpt, wegwerken van aero weerstand helpt ook veel. Zomers in je strakke pakje ga je echt harder dan in de winter met dikke jas. Kijk ook goed naar je arm positie. Sommige Barons hebben een erg breed stuur, armen netjes tegen je bovenlijf, handen dicht bij elkaar net achter de knie als ie omhoog zit. Als de ketting op de Baron bovenlangs loopt, zou ik de onbelaste ketting onderlangs doen, kettingbuisjes verwijderen.Mijn Baron heeft inderdaad een breed stuur, op de M-racer zit je inderdaad veel gestroomlijnder. Het zal even proberen zijn om de juiste houding te vinden.
Een staartpuntje scheelt ook weer, maar merk je pas boven de 30 km/h