03-Mar-2023, 01:21 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Mar-2023, 01:23 PM door karimov.)
(28-Feb-2023, 08:29 PM)Bob Hagendijk schreef: ... Op de terugweg wat ophalen en dan is die kettingloop echt lastig. Door de kleine spiegel kon ik het verkeer achter me niet goed inschatten, daardoor twijfelen en daardoor te langzaam en te scherp afslaan naar links. Niet gevallen maar op de weg stilvallen staat wel knullig. ...
Eventueel een derailleurwieltje bevestigen op dat frame-nokje ter hoogte van de voorvork? De retourketting zit zo dan iets minder in de weg. Is een optie die ik in Middelburg voorbij hoorde komen, maar advies was wel om eerst even serieus zonder te proberen. De constructie lijkt me overigens niet optimaal omdat de voorrem en voorvork redelijk in de weg zitten en bij het gebruik van een langere bout lijkt het risico op mechanische malheur (afgebroken bout) me ook wel aanwezig
(03-Mar-2023, 11:48 AM)Bob Hagendijk schreef:(03-Mar-2023, 08:18 AM)Niels van der Wal schreef: Op de medium vangt het m5 stuur veel wind, ik heb hem hierom vervangen door een ossekopstuur. Je kijkt dan tussen de handels door en je hoofd zit in lijn met het stuur.
Heb je daar een foto van? Ik kan me daar niet direct iets bij voorstellen. Waarom vangt het standaard stuur veel wind? Het is toch al erg klein waarbij armen zoveel mogelijk binnenboord zitten?
Bij de oosterburen is ook iemand met dit idee aan het stoeien: de CHR van Axel H