22-Mar-2023, 12:33 PM
(22-Mar-2023, 07:19 AM)Wim -de roetsende schreef: Welkom op dit forum Datakneder.
Leesplezier heb je al een tijdje gehad en nu komt daar dus ook nog het schrijfplezier bij. Mooi.
Een speciale reden om voor de WAW te gaan?
Zeker.
Ik ben altijd al een eigenwijze donder geweest. Ik heb op veel tweewielligfietsen gelegen en kwam tot de conclusie dat bovenstuur niks was. Nu, ouder en misschien zelfs wat wijzer, komt daar de toevoeging "voor mij" bij. En niet alleen bovenstuur, maar bijvoorbeeld ook minimale tot geen vering. En nog veel meer.....
Dus bij voorbaat al een grote lijst met flinke vooroordelen die bijna het meerendeel van de VMs uitsloten. Daarnaast las ik wat de ideeën waren achter het ontwerp van de WAW, en ik moet zeggen dat het merendeel me zeker aansprak.
Na een proefrit bij Alligt in Lemelerveld was het voor mij duidelijk dat een velomobiel wel iets voor mij zou zijn. Daarna natuurlijk ook n een Quest gereden, maar die uitvoering was zeker niets voor mij. Het tillerstuur en het gewaggel (deze was blijkbaar met exteem zachte vering uitgerust) maakte dat ik na 5 minuten uitgestapt te zijn ik nog steeds zeebenen had.
Een Alpha 7 was de volgende uitdaging. Maar daar paste mijn 1.92m en maat 45 niet in. Daarvoor was ik naar de importeur in België gereden die qua fysieke bouw mijn tweeling had kunnen zijn. Dus zonder aanpassingen kan hij prima er in fietsen, terwijl ik merkte overal tegenaan te komen. Het blijft wel een magnifieke fiets moet ik zeggen.
Er zijn natuurlijk nog meer opties die ik had kunnen proberen (Milan, M9), maar budgetair lagen die niet op een plek waar ik van zeg dat ik me daar prettig bij voel voor een eerste velomobiel.
Nu na >1000km in de WAW heb ik nog steeds geen spijt van mijn keuze. En ook niet van de keuze voor een "goedkope" tweedehandse. Het blijft voor mij een gebruiksvoorwerp en mijn fietsen hebben ook wel wat te lijden bij het gebruik. Dus al de nodige inschattingsfouten gemaakt en scheurtjes opgelopen. Dat zou bij een nieuwe fiets wel de nodige pijn in mijn gevoel gegeven hebben.
Ook de WAW is ernstig aangepast aan mijn lijf. Er zit nu een alluminium zitje van mijn Tai in, en het achterwiel is nu 28 inch. Er is nog een hoop te verbeteren en gelukkig heb ik ook lol om daar over te denken en het te bouwen.