De kleur - Denk aan dat metallic mooier kan zijn, maar dat het niet of nauwelijks bij te werken is. Na een 2de hands rood metallic QV heb ik voor een witte QV gekozen.
Kap - Als je kan, ga met beide proefrijden. Aan de andere kant: een 2de kap is niet zo duur en is af en toe wel leuk. Ik rij voornamelijk met de lange kap=head-in hood en heel soms met de korte kap=hood-0ut hood.
150 Lux - Eens. Met stand I als zuinige stand/DLR. In stand II nemen ze serieus stroom.
Tweede accu - Doen, als is het maar als reserve mocht de eerste uitvallen.
Cassette - De 11-32 heeft een mooier verloop. Dus 11-36 als het nodig is vanwege hellingen/trekken, ander de 11-32.
Ik denk aan de : SA Aluminium 90mm trommelremmen. - Eens
Uiteraard tweede spiegel met die kapjes erop, vind ik gewoon mooier - Eens
Persoonlijke keuze die afhankelijk is van power. . Ik denk dat 70T een mooie middenweg is.
Tandwiel voor - Persoonlijke keuze die afhankelijk is van power en waar je rijdt. Zijn tools voor om dat voor je te laten uitrekenen.
Rohloff, lekker aan andere over laten - Persoonlijke keuze
Schijfremmen achter, - Voor NL weglaten. Kan je altijd later nog laten toevoegen.
Rubber voetenluik met dichte voetengaten - Heb ik gehad. Het werd te vochtig. Voor onze winters ook niet nodig. Afplakken ruimte rond de koplampen is voldoende.
Tilbeugel is denk ik wel praktisch - Absoluut.
Armsteunen, wel of niet handig? - Heb ze, gebruik ze niet meer. Anderen zweren er bij. Persoonlijk dus.
QV bottle cage lijkt me wel handig.- Dat rubberen gat? Is inderdaad super praktisch. En in mijn geval niet voor een bidon maar voor andere zaken.
Trekhaak - Voor mij niet van toepassing
Wat denken we van:
Seat pad (Ventisit) - Persoonlijke keuze
Floor mat set - Alleen in de kofferbak. Voor grip en geluidsdemping
Luggage box - Heeft een QV standaard.
Wheel alignment tool - Doen. Kost weinig en daarmee kan je in ieder geval makkelijk zelf checken of de sporing goed is. Of je doet het op de ultra cheap Saukki way.( The Velomobile Channel - YouTube )
Ventisit neck-rest of Ventisit neck-roll - Persoonlijke keuze.
Kap - Als je kan, ga met beide proefrijden. Aan de andere kant: een 2de kap is niet zo duur en is af en toe wel leuk. Ik rij voornamelijk met de lange kap=head-in hood en heel soms met de korte kap=hood-0ut hood.
150 Lux - Eens. Met stand I als zuinige stand/DLR. In stand II nemen ze serieus stroom.
Tweede accu - Doen, als is het maar als reserve mocht de eerste uitvallen.
Cassette - De 11-32 heeft een mooier verloop. Dus 11-36 als het nodig is vanwege hellingen/trekken, ander de 11-32.
Ik denk aan de : SA Aluminium 90mm trommelremmen. - Eens
Uiteraard tweede spiegel met die kapjes erop, vind ik gewoon mooier - Eens
Persoonlijke keuze die afhankelijk is van power. . Ik denk dat 70T een mooie middenweg is.
Tandwiel voor - Persoonlijke keuze die afhankelijk is van power en waar je rijdt. Zijn tools voor om dat voor je te laten uitrekenen.
Rohloff, lekker aan andere over laten - Persoonlijke keuze
Schijfremmen achter, - Voor NL weglaten. Kan je altijd later nog laten toevoegen.
Rubber voetenluik met dichte voetengaten - Heb ik gehad. Het werd te vochtig. Voor onze winters ook niet nodig. Afplakken ruimte rond de koplampen is voldoende.
Tilbeugel is denk ik wel praktisch - Absoluut.
Armsteunen, wel of niet handig? - Heb ze, gebruik ze niet meer. Anderen zweren er bij. Persoonlijk dus.
QV bottle cage lijkt me wel handig.- Dat rubberen gat? Is inderdaad super praktisch. En in mijn geval niet voor een bidon maar voor andere zaken.
Trekhaak - Voor mij niet van toepassing
Wat denken we van:
Seat pad (Ventisit) - Persoonlijke keuze
Floor mat set - Alleen in de kofferbak. Voor grip en geluidsdemping
Luggage box - Heeft een QV standaard.
Wheel alignment tool - Doen. Kost weinig en daarmee kan je in ieder geval makkelijk zelf checken of de sporing goed is. Of je doet het op de ultra cheap Saukki way.( The Velomobile Channel - YouTube )
Ventisit neck-rest of Ventisit neck-roll - Persoonlijke keuze.