19-Apr-2023, 07:43 PM
(18-Apr-2023, 10:13 AM)Willeke_IGKT schreef: Ik had ooit een drink systeem met waterfles en slang voor op een trike, daarna tweewielers gereden met andere flessen. Het oude systeem was aan grondige schoonmaak toe toen ie buiten gebruik gesteld werd, niet gedaan en later weggegooid.
In de Quest toch wel een drink systeem met slangetje gekocht, in dit geval een zak. Het is zoveel makkelijker om even een slok te nemen als je alleen maar een slang naar je mond hoeft te brengen. En een trike en een velomobiel heeft een goede mogelijkheid om hem op te hangen of neer te zetten.
Plus met een kap of een dakje is de ruimte om een fles schuin omhoog te houden beperkt.
Bij de Decathlon hebben ze 1 Liter flessen en een speciaal los verkrijgbare slang met dop en slot teutje, dat leeglopen voorkomt.
Dat systeem zet ik met een stukje klittenband, een sluitspeld en een mini wasknijper van de action, vast aan mijn T-shirt of jasje in de winter.
Mocht ik met hoge haast uitstappen dan gaat die knijper los. En soms kapot, daarom heb je er een heel zakje voor anderhalve euro.
Die fles past mooi in een bidonhouder die je wat oprekt eenmalig.
Ideaal systeem voor 1L water.
In de winter warm water, heerlijk voor onderweg.