26-Apr-2023, 02:06 AM
(25-Apr-2023, 05:05 PM)Hardloper schreef: Volgens mij is de reclame er al af. Het gaat hier trouwens over de oorspronkelijke QuaTTrovelo uit april 2017. 10 versnelingen. De behuizing had in het begin issues met dat er uiteindelijk verstevigingen nodig was. Maar dit kan meevallen.Dat geldt ook voor de geel/witte Bülk die hier en daar op mijn foto's voorkomt. De meeste verstevigingen en aanpassingen zijn ook nodig in die vroege fietsen; ze worden dus gemodificeerd, en voor die modificaties wordt een betaalbaar, serieproduceerbaar alternatief gezocht in de productie.
Verder zijn vroege modellen uit een serie vaak opvallend licht óf juist opvallend zwaar t.o.v. het latere product. De Milan GT Mk5 was bijvoorbeeld erg licht, te licht. Er zijn dus relatief veel terugroepacties op geweest, o.a. ook voor de achterveer. De DF XL schijnt door de tijd heen juist lichter te zijn geworden. De proefrij-DF XL waar ik eind 2020 in reed was heerlijk rap.
(25-Apr-2023, 05:05 PM)Hardloper schreef: Bepaalde wensen rondom extra veiligheid zal hij wel missen. Zoals fellere lampen / 90mm trommelremmenDat zijn gewoon opties, niet iets nieuws voor de QV ofzo. Puur afhankelijk van de keuze van de eigenaar dus.