26-Apr-2023, 11:02 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-Apr-2023, 11:05 AM door 365cycle.)
(26-Apr-2023, 10:02 AM)Hoekie schreef: Een QV heeft inderdaad de nodige verbeteringen gekregen. Met name van de achterbrug is belangrijk.Als hij vooral stilgestaan heeft zou hij het overleefd kunnen hebben zonder die aanpassing. Als er wat kilometers op staan is het waarschijnlijk al wel stuk geweest.
(26-Apr-2023, 10:02 AM)Hoekie schreef: De fellere lampen (IQ-X 150) zijn inderdaad van later. De 90mm trommelremmen waren altijd al een optie.De IQ-X E (zonder die E is het een dynamolamp) bestaat al langer dan de QV, maar is mogelijk niet vanaf het begin als optie gevoerd. De mijne werd er oorspronkelijk ook niet mee uit Roemenië gekomen, de lampen zijn gewisseld voor aflevering en ik heb ze later zelf aangesloten (dus zonder licht voor naar huis gereden). Ook m'n DF XL had oorspronkelijk een Cyo Premium, deze heb ik na 1000 km laten omwisselen voor een IQ-X E.
De Cyo Premium is overigens ook nog behoorlijk "op te voeren": Analyse van de Lumotec IQ Cyo Premium
(26-Apr-2023, 10:02 AM)Hoekie schreef: Bij een oudere QV, zoals die in België, zou ik 'm bij VM.nl langs brengen voor check/aanpassing waar mogelijk en/of wenselijk.
(26-Apr-2023, 10:15 AM)Hardloper schreef: De fiets uit België is trouwens met 90mm trommelremmen. Voor de rest heel standaard. Maar de rest van de opties die ik graag zou willen heeft hij niet.Eigenlijk is overdracht via velomobiel.nl bij zo'n aankoop sowieso geen slecht idee, ook als het een paar extra eurootjes kost. Het is gewoon een fors bedrag. Een soort aankoopkeuring, is bij auto's ook heel gewoon. Eventuele verborgen schades komen dan vermoedelijk wel boven water.
En even binnen brengen in Dronten is inderdaad een goed idee voor dit model.
Aan de andere kant is zowel een aankoopkeuring als een splinternieuwe fiets ook geen 100% garantie dat er niets mis gaat; ik liep op m'n eerste Quest nog wel redelijk leeg, ook nadat die voor het eerst bij velomobiel.nl geweest was en ik verzocht had e.e.a. even na te kijken. Nu heeft dat ook met mijn gewicht te maken (destijds net over de 100 kg, ruim 20 kg zwaarder dan de vorige eigenaar), maar toch. Ook met m'n (splinternieuwe) QV had ik behoorlijk wat issues; dat zorgde er destijds samen met de snelle groei van m'n ukkie voor dat ik de QV verruilde voor een Milan.