08-May-2023, 02:16 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-May-2023, 02:24 PM door 365cycle.)
Duitsers houden van grote tandwielen. Dit is een 85T.
Die rijder en ik volgen elkaar op Strava. Ze knallen daar met een klein groepje vaak over de dijk en over Duitse B-wegen. Een aantal rijders daar is minstens zo sterk als ik en een stuk kleiner/lichter. Die SL is een Special Edition van velomobil.net (zie de sleuven voor de LEDs in de neus), al heeft hij die verlichting er inmiddels volgens mij weer uit gehaald. De fiets is flink "getuned", o.a. verlaagd, 622 achterwiel (met een 25 of 28mm band), flink aan de kettinglijn gesleuteld en volgens mij rijdt hij ook op tubeless Pro One TT Record Edition.
De racekap (nee, geen toerkap) is ook een bijzondere: da's een special van Niklas Bostelmann, nog gestroomlijnder dan de Battle Mountain kap.
Met die setup rijden ze dan regelmatig tussen de 50 en de 60 gemiddeld (gemiddeld ja), een enkeling sprint tot 90 km/h op vlakke weg. Met zo'n 85T blad komt 90 rpm trappen op de 11T krans neer op 87,9 km/h, dus ja, als je verwacht regelmatig boven de 80 km/h te zitten heb je zo'n blad wel nodig
Dit is één van de andere snelle Duitse rijders op YouTube: https://www.youtube.com/shorts/0vLdLRvO67w
Als je goed kijkt zie je 90 km/h op z'n Garmin, en 61 gemiddeld
Die rijder en ik volgen elkaar op Strava. Ze knallen daar met een klein groepje vaak over de dijk en over Duitse B-wegen. Een aantal rijders daar is minstens zo sterk als ik en een stuk kleiner/lichter. Die SL is een Special Edition van velomobil.net (zie de sleuven voor de LEDs in de neus), al heeft hij die verlichting er inmiddels volgens mij weer uit gehaald. De fiets is flink "getuned", o.a. verlaagd, 622 achterwiel (met een 25 of 28mm band), flink aan de kettinglijn gesleuteld en volgens mij rijdt hij ook op tubeless Pro One TT Record Edition.
De racekap (nee, geen toerkap) is ook een bijzondere: da's een special van Niklas Bostelmann, nog gestroomlijnder dan de Battle Mountain kap.
Met die setup rijden ze dan regelmatig tussen de 50 en de 60 gemiddeld (gemiddeld ja), een enkeling sprint tot 90 km/h op vlakke weg. Met zo'n 85T blad komt 90 rpm trappen op de 11T krans neer op 87,9 km/h, dus ja, als je verwacht regelmatig boven de 80 km/h te zitten heb je zo'n blad wel nodig
Dit is één van de andere snelle Duitse rijders op YouTube: https://www.youtube.com/shorts/0vLdLRvO67w
Als je goed kijkt zie je 90 km/h op z'n Garmin, en 61 gemiddeld