08-May-2023, 06:49 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-May-2023, 06:52 PM door 365cycle.)
De QV heeft geen tussenas, tenzij je een Rohloff naaf laat monteren.
De aandrijving is juist heel efficiënt, verdeling van de aandrijfkrachten over beide wielen is met een even ingenieus als eenvoudig systeem opgelost, door middel van een dubbele vrijloop. Neem je een bocht, dan tikt het buitenste wiel dus soms en wordt het binnenste wiel aangedreven; rechtuit drijf je beide wielen aan.
De Quest heeft wel een betere stroomlijn en onder vrijwel alle omstandigheden minder rolweerstand, zal dus onder sommige omstandigheden efficiënter zijn.
Hier zie je ongeveer hoe het eruit ziet (niet precies, maar wel het duidelijkste filmpje):
Iets onduidelijker, maar in een redelijk jonge QuatreVelo:
De aandrijving is juist heel efficiënt, verdeling van de aandrijfkrachten over beide wielen is met een even ingenieus als eenvoudig systeem opgelost, door middel van een dubbele vrijloop. Neem je een bocht, dan tikt het buitenste wiel dus soms en wordt het binnenste wiel aangedreven; rechtuit drijf je beide wielen aan.
De Quest heeft wel een betere stroomlijn en onder vrijwel alle omstandigheden minder rolweerstand, zal dus onder sommige omstandigheden efficiënter zijn.
Hier zie je ongeveer hoe het eruit ziet (niet precies, maar wel het duidelijkste filmpje):
Iets onduidelijker, maar in een redelijk jonge QuatreVelo: