15-May-2023, 09:07 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-May-2023, 09:18 AM door Roepers.)
(14-May-2023, 09:45 PM)Wim -de roetsende schreef:
Als ik het goed gelezen heb, dan had de vm-rijder geen voorrang.
Hij merkte te laat dat hij al op de voorrangsweg reed, maar dan wel als kruisend verkeer.
Volgens mij klopt dit. Dat is idd wat ik ook las op Mastodont.
(14-May-2023, 06:52 PM)Lopopodium schreef: Als de snelheid van de auto daadwerkelijk (ongeveer) 80 km/uur was, vind ik dat de velomobiel (mooie kleurcombinatie, dat rood/zwart) er nog behoorlijk goed uitgekomen is. Op het oog althans. De fiets kon nog voort gerold worden en de velomobiel leek niet volledig open te liggen, wat ik dan wel zou verwachten.
Ik denk dat de automobilist al flink op de rem getrapt heeft en de snelheid fors heeft weten terug te brengen. Alleen niet genoeg om tot stilstand te komen. Toch is de remactie wel levensreddend geweest (als mijn veronderstelling klopt en er idd geremd is).
Het was niettemin een forse klap (dat is het dus ook al bij "lagere" snelheden). Afschuwelijk om mee te maken.
(14-May-2023, 08:08 PM)Fietsbennie schreef: Ik denk Wim dat het overgenomen taal is.
Ik denk dat de tekst over dit soort ongelukken vaak grotendeels is overgenomen uit persberichten van de politie.
Groet,
Marco