15-May-2023, 12:32 PM
(15-May-2023, 11:51 AM)Roepers schreef: Ik ben extra bedacht op achteruirijdende automobilsten. Het zicht naar achteren is zo beroerd in moderne auto's. Er zijn zelfs auto's met achteruitrijcamera's aan boord. We vinden dat een nuttige toevoeging. In mijn Dafje kom ik niet op het idee dat dat nodig zou zijn.
Moderne auto's hebben zulke immense dode hoeken. De veiligheid van de inzittenden is tot stand gebracht op kosten van de veiligheid voor kwetsbare verkeersdeelnemers. Ik ga er maar vanuit dat ze mij niet gezien totdat het tegendeel gebleken is. Dat betekent inhouden en bereid zijn mijn fiets tot stilstand te brengen mocht het nodig zijn. Ik dacht dat dat defensief rijden is.
Groet,
Marco
Het zicht achteruit is altijd beroerd geweest. Een achteruitrijcamera zou ik ook op een VW kever uit de jaren '70 gehad willen hebben
Dat jij het niet nodig acht betekent niet dat het geen nuttige uitbreiding is
Een achteruitrij sensor (nabijheidssensor) is handiger dan een camera in mijn opinie, omdat je daarmee om je heen kan kijken, en je oren gebruikt voor waarschuwingen. Dan moet je natuurlijk nog langzaam genoeg rijden en alert genoeg reageren om te stoppen voordat je ergens tegenop rijdt, maar alle beetjes helpen.