22-May-2023, 12:42 AM
Door deze draad heb ik dit forum gevonden. (helaas loopt die draad een beetje dood)
Want ik probeer wat info te verzamelen wat de beste optie is om een Sinner Comfort elektrisch te maken.
Liefst een voordelige optie, want er moeten er 2 omgebouwd worden.
Voor de goede orde: ik wil gewoon trapondersteuning zoals de wet het bedoeld heeft. (en die regels zijn hier hetzelfde als in Nederland, alleen de bekeuringen zijn hier hoger)
De fietsunie levert een DIY pakket. Dat is dan een voorwiel motor.
Toen we de Sinners kochten was de elektrische versie alleen zonder vering leverbaar. De voorvork zonder vering is sterker, was de redenatie van Sinner.
En wij hebben beide Sinners met voorvering.
Ik twijfel eigenlijk of dat niet sterk genoeg zou zijn. Je kan de sinners immers koppelen en als tandem gebruiken.
Als één van beide fietsers dan niets doet, komen er ook behoorlijk wat krachten op die vork. Een beetje doortrappen levert ook wel 250W.
Hier dus vraag 1: zijn er mensen met ervaring met de Sinner Comfort, met voorvering en voorwielmotor?
Vraag 2: Hoe zit het met grip van dat wiel? Bijna al het (lichaams)gewicht rust op de achtewielen.
Gezien de twijfels over voorwielaandrijving, vraag ik me af of er ervaringen zijn met een motor op een andere plek.
Ikzelf zit te denken of het niet een optie is een motor op te nemen in de korte ketting tussen versnellings-as en de achteras.
Want ik probeer wat info te verzamelen wat de beste optie is om een Sinner Comfort elektrisch te maken.
Liefst een voordelige optie, want er moeten er 2 omgebouwd worden.
Voor de goede orde: ik wil gewoon trapondersteuning zoals de wet het bedoeld heeft. (en die regels zijn hier hetzelfde als in Nederland, alleen de bekeuringen zijn hier hoger)
De fietsunie levert een DIY pakket. Dat is dan een voorwiel motor.
Toen we de Sinners kochten was de elektrische versie alleen zonder vering leverbaar. De voorvork zonder vering is sterker, was de redenatie van Sinner.
En wij hebben beide Sinners met voorvering.
Ik twijfel eigenlijk of dat niet sterk genoeg zou zijn. Je kan de sinners immers koppelen en als tandem gebruiken.
Als één van beide fietsers dan niets doet, komen er ook behoorlijk wat krachten op die vork. Een beetje doortrappen levert ook wel 250W.
Hier dus vraag 1: zijn er mensen met ervaring met de Sinner Comfort, met voorvering en voorwielmotor?
Vraag 2: Hoe zit het met grip van dat wiel? Bijna al het (lichaams)gewicht rust op de achtewielen.
Gezien de twijfels over voorwielaandrijving, vraag ik me af of er ervaringen zijn met een motor op een andere plek.
Ikzelf zit te denken of het niet een optie is een motor op te nemen in de korte ketting tussen versnellings-as en de achteras.