07-Feb-2018, 08:08 PM
Ik zie niet in waarom niet. Het enige verschil is immers dat het voor- en achtertandwiel wat verder uit elkaar staan.
Heb zelf een week of twee geleden een nieuwe derailleur op mijn Shockproof gezet. Met het erg grote voorblad van 61T (of eigenlijk meer het grote verschil tussen het grootste en kleinste voorblad) heb ik veel moeite moeten doen om alle verzetten te kunnen schakelen, is maar net gelukt. Dus ik weet niet wat je er voor op hebt zitten qua aantal tanden...
Maar goed, als je fiets goed schakelde voor je de neuspijp ging verlengen, kun je ook gewoon beginnen met het verlengen met twee schakels. Lijkt weinig maar kan al genoeg zijn om de boel weer netjes te laten schakelen. Bij de langere en dus zwaardere ketting van een ligfiets geef ik de voorkeur aan een derailleur die wat verder naar voren wordt getrokken. Dan heb je wat meer veerspanning om dat extra gewicht op te vangen.
Heb zelf een week of twee geleden een nieuwe derailleur op mijn Shockproof gezet. Met het erg grote voorblad van 61T (of eigenlijk meer het grote verschil tussen het grootste en kleinste voorblad) heb ik veel moeite moeten doen om alle verzetten te kunnen schakelen, is maar net gelukt. Dus ik weet niet wat je er voor op hebt zitten qua aantal tanden...
Maar goed, als je fiets goed schakelde voor je de neuspijp ging verlengen, kun je ook gewoon beginnen met het verlengen met twee schakels. Lijkt weinig maar kan al genoeg zijn om de boel weer netjes te laten schakelen. Bij de langere en dus zwaardere ketting van een ligfiets geef ik de voorkeur aan een derailleur die wat verder naar voren wordt getrokken. Dan heb je wat meer veerspanning om dat extra gewicht op te vangen.