20-Jun-2023, 09:07 AM
(19-Jun-2023, 10:36 PM)Josligfiets schreef:
Dat was een mooie, maar ook warme reis, als ik dat zo lees. Zo’n 16 uur onderweg, hoeveel pauze neem je dan? En, hoe is het nu met je knie?
De knie maakt het goed. Doet geen pijn meer, bedankt voor het vragen. Ik zal nog eens keer naar de klikpedalen en plaatjes kijken. Dat was met de rit naar Wietzendorf 3 jaar terug een probleem.
Ik neem om de 2 à 3 uur pauze. Ik kijk dan niet naar de kilometers, maar kijk op de kerkklokken onderweg hoe laat het ongeveer moet zijn, en hoe laat de laatste pauze was. Het is ook net wat ik aantref op het moment dat ik wat wil gaan eten. Want onderweg kauwen doe ik liever niet, daar krijg ik zuurbranden van. En als ik ergens zit wil ik het liefst wel een mooi plekje hebben om even de boel te bekijken. Totaal heb ik 5 keer echt gestopt, Ruurlo, Hasselt (Dld), Arcen, Roermond en Grevenbicht, waarbij Roermond verwennerij een terras met gebak heb gehad. Dat doe ik namelijk zelden als ik alleen ben. Tussendoor kom je met die hete dagen aan water aanvullen, sanitair etc. Die dingen probeer ik zoveel mogelijk te combineren.
(20-Jun-2023, 08:08 AM)Roepers schreef:
Mooie tocht, mooi verslag en mooie foto's! Heb ik ook eens gedaan (ongeveer), maar dan in een fietsvakantie van 5 dagen (en vanaf Loppersum). Ook toen was het heet en dat heeft me nog opgebroken. Aachen is ook een leuke bestemming en je kan vanaf Aachen met de OV-chipkaart terug. NS probeert dat geheim te houden, heb ik het idee.
Groet,
Marco
Dank Marco voor de tip, dat geeft een reden die kant weer eens op te gaan. Misschien keer combineren met de Vennbahn.
(19-Jun-2023, 10:52 PM)Tom Fekkes schreef:
Weer een mooi verslag Fietsbennie. En reclame voor de tweewielers. Zonder een kap is ligfietsen ook fantastisch.
En minder verhittend.
Snelheid is niet alles.
Dank voor je reactie Tom. Ik heb nog nooit met een kap gefietst, wel gekapt met fietsen Moet ik ook maar eens proberen.
gr. Fietsbennie site