27-Jun-2023, 10:30 PM
Je kunt ook het wiel demonteren en dan even de binnenkant van de trommel meten. Dat gaat niet bij iedere Velomobiel even makkelijk.
Ook met 90er trommels wordt de werking minder als de omstandigheden slecht zijn. Droog zomerweer, is er niks aan de hand, koud, vochtig winterweer, dan wil er langzaam nog wel eens iets vast gaan zitten. Het hierboven genoemde remheveltje, vocht in de kabels. Opschuren van de blokken blijkt bij mij vooral effectief als ze glazig worden, maar dat zie je pas als je het wiel eraf hebt. Ook als er wat vervuiling op de blokken of in de trommel zit helpt het.
Op het Duitse Forum worden er ook wat positieve ervaringen gemeld met het aanbrengen van schuine groeven in de blokken. Heb ik zelf niet geprobeerd.
Met een beetje aandacht en onderhoud, werkt het echt een stukje prettiger. Zo'n lekkere "Klak" als bij een rechtopfiets geven mijn hendeltjes niet. Ik heb voor iedere rem een aparte hendel op de tankbesturing.
Ook met 90er trommels wordt de werking minder als de omstandigheden slecht zijn. Droog zomerweer, is er niks aan de hand, koud, vochtig winterweer, dan wil er langzaam nog wel eens iets vast gaan zitten. Het hierboven genoemde remheveltje, vocht in de kabels. Opschuren van de blokken blijkt bij mij vooral effectief als ze glazig worden, maar dat zie je pas als je het wiel eraf hebt. Ook als er wat vervuiling op de blokken of in de trommel zit helpt het.
Op het Duitse Forum worden er ook wat positieve ervaringen gemeld met het aanbrengen van schuine groeven in de blokken. Heb ik zelf niet geprobeerd.
Met een beetje aandacht en onderhoud, werkt het echt een stukje prettiger. Zo'n lekkere "Klak" als bij een rechtopfiets geven mijn hendeltjes niet. Ik heb voor iedere rem een aparte hendel op de tankbesturing.