28-Jun-2023, 01:25 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-Jun-2023, 01:26 AM door 365cycle.)
(27-Jun-2023, 10:30 PM)Jeroen S schreef: Je kunt ook het wiel demonteren en dan even de binnenkant van de trommel meten. Dat gaat niet bij iedere Velomobiel even makkelijk.Vandaar mijn tip
![Big Grin Big Grin](https://ligfietsers.nl/images/smilies/biggrin.png)
(27-Jun-2023, 10:30 PM)Jeroen S schreef: Ook met 90er trommels wordt de werking minder als de omstandigheden slecht zijn. Droog zomerweer, is er niks aan de hand, koud, vochtig winterweer, dan wil er langzaam nog wel eens iets vast gaan zitten.Klopt. Echter lees ik op diverse plaatsen dat de 90mm trommels minder gevoelig zijn voor onderhoud dan de 70mm trommels. Ik heb er zelf nog onvoldoende ervaring mee, hoewel de DF zowel m'n eerste fiets is met 70mm trommels als de enige fiets waarbij ik last had van een slepende rem.
Daarnaast heb ik bij de DF veel sneller de neiging om de boel even schoon te maken, omdat de remmen veel minder "reserve" hebben. De Bülk remt nu eigenlijk verschrikkelijk (ok da's wat overdreven, maar het is lang niet zoals het was), en ik kom nog niets tekort; bij de DF had ik al veel eerder ingegrepen.