16-Jul-2023, 11:19 AM
Ik heb jaren labels gedrukt als offset drukker, veel voor gebruik buiten.
Onze inkten werden door de producent gegarandeerd voor twee jaar in zonlicht, behalve rood, dat kreeg niet meer dan een paar maanden en kon onder sommige omstandigheden al met een paar weken erg verbleekt zijn, zon in combinatie met chemicaliën.
Oranje en de meeste gele inkten en verven bevatten dezelfde rode pigmenten om hun kleur te krijgen. Als dat rood er totaal uit bleekt hou je een lichte geel over.
Nu zijn auto lakken beter licht echt dan drukinkt maar rood weer het minste.
Moderne gele pigmenten zijn redelijk licht echt, natuurlijke gelen veel minder.
Dus als je een kleur vaste VM wilt kies geen kleur met rood, dus ook geen roze of paars, denk ik.
Onze inkten werden door de producent gegarandeerd voor twee jaar in zonlicht, behalve rood, dat kreeg niet meer dan een paar maanden en kon onder sommige omstandigheden al met een paar weken erg verbleekt zijn, zon in combinatie met chemicaliën.
Oranje en de meeste gele inkten en verven bevatten dezelfde rode pigmenten om hun kleur te krijgen. Als dat rood er totaal uit bleekt hou je een lichte geel over.
Nu zijn auto lakken beter licht echt dan drukinkt maar rood weer het minste.
Moderne gele pigmenten zijn redelijk licht echt, natuurlijke gelen veel minder.
Dus als je een kleur vaste VM wilt kies geen kleur met rood, dus ook geen roze of paars, denk ik.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)