Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aanhang verlichting
#2
Ik ben nog niet in de situatie gekomen dat ik met de Velomobiel een aanhanger nodig heb gehad. Maar ja, we hebben ook een auto. Boodschappen kan ik er meestal wel in kwijt, en wordt het een erg volle kar, dan laad ik thuis de reservespullen en pomp er even uit. De winkel is dichtbij. Bij de velomobielen met een ventilatiegat achter kun je daar misschien zo'n stekker doorheen frutselen. Een kampeertochtje met complete kampeeruitrusting, tent, brander, kleren voor 4 graden, dat ging ook zonder. Wordt het groot en zwaar, is de auto meestal handiger, lang en licht zoals een 2 meter pvc buisje, dat gaat dan weer makkelijker met de gewone fiets. De QV heeft echt heel veel plek. https://www.youtube.com/watch?v=mPRX8k4nzmw

Hang je een aanhanger achter je velomobiel is dat waarschijnlijk tamelijk rampzalig voor je actieradius en snelheid.

Het kan wel, maar bedenk ook wat je allemaal aan je accu hangt. Met 1/3e meer lampjes zal ie wel sneller leeg zijn, met een koelbox helemaal. Tenzij je natuurlijk voor een aanhanger met zonnepanelen en E ondersteuning gaat.

Je moet dan ook in je velomobiel alle kabeltjes af gaat tappen, en die liggen niet allemaal op een makkelijk bereikbare plek. Maar bij de QV kon dat nog wel mee vallen. Ik zou me ook kunnen voorstellen dat je een stekkerdoosje aan de achteronderkant inbouwt.

Ik ben niet bepaald een electrotechnisch genie, maar het is me wel gelukt een compleet werkende Velomobiel verlichting op te bouwen. Wago koppelingetjes 221 serie waren daarbij erg fijne en makkelijke dingetjes. Daarmee kun je ook makkelijk bestaande draadjes vermeerderen.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Aanhang verlichting - door Hardloper - 31-Jul-2023, 06:12 PM
RE: Aanhang verlichting - door Jeroen S - 01-Aug-2023, 08:55 PM
RE: Aanhang verlichting - door datakneder - 01-Aug-2023, 09:48 PM
RE: Aanhang verlichting - door Hardloper - 01-Aug-2023, 10:37 PM
RE: Aanhang verlichting - door Wim -de roetsende - 02-Aug-2023, 09:00 AM
RE: Aanhang verlichting - door Hardloper - 02-Aug-2023, 09:41 AM
RE: Aanhang verlichting - door Bacchus - 02-Aug-2023, 10:25 AM
RE: Aanhang verlichting - door Hardloper - 02-Aug-2023, 10:44 AM
RE: Aanhang verlichting - door LigfietsWilsum - 02-Aug-2023, 10:46 AM
RE: Aanhang verlichting - door Hardloper - 02-Aug-2023, 12:37 PM
RE: Aanhang verlichting - door 365cycle - 02-Aug-2023, 03:26 PM
RE: Aanhang verlichting - door Hardloper - 02-Aug-2023, 05:11 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Mijn "nieuwe fiets"
De Burley Canto met ...Wim -de roetsende — 11:10 AM
Handig voor in de velomobiel, snelle ac...
Ik heb er niet zo he...Jeroen S — 10:49 AM
Mijn "nieuwe fiets"
Mijn beperkte ervari...Jeroen S — 10:38 AM
Andere trapas en crankstel monteren
Ik gebruik altijd Sh...melle z — 10:32 AM
Andere trapas en crankstel monteren
Ik vind dat ook 1 va...Jeroen S — 10:26 AM
Mijn "nieuwe fiets"
Ik heb er heel vee...Wim -de roetsende — 09:29 AM
Andere trapas en crankstel monteren
Ik stuit echter ...datakneder — 09:00 AM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
Wat ik het meest f...datakneder — 08:53 AM
Andere trapas en crankstel monteren
Hollowtech is geen v...Arend-Jan — 07:21 AM
Handig voor in de velomobiel, snelle ac...
Voor 142x12 steekas,...Arend-Jan — 07:18 AM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
Wat ik het meest fru...Arend-Jan — 07:15 AM
Handig voor in de velomobiel, snelle ac...
Op dit moment ziet d...Willeke_IGKT — 06:38 AM
Andere trapas en crankstel monteren
Onlangs heb ik een 1...ZoefZoef — 01:58 AM
Handig voor in de velomobiel, snelle ach...
alpenvelomobiel — 01:07 AM
Mijn "nieuwe fiets"
Ik heb er heel veel ...Roepers — 11:21 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Haakse bochten, ma...Wim -de roetsende — 10:58 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
Misschien heb je n...datakneder — 10:54 PM