07-Aug-2023, 09:49 PM
(07-Aug-2023, 09:30 AM)datakneder schreef:(07-Aug-2023, 07:34 AM)ZoefZoef schreef: Uit productie nemen vind ik op zich raar. De mallen, alles is er nog. Zodra iemwnad er eentje wil is het dan gewoon net als andere velomobielen eentje maken. Tenzij.. de winstmarge op de opvolgende modellen hoger liggen, dan snap ik het.
De mal is één ding. Als je de vorm hebt, moet alles nog gemonteerd worden. Dus moeten er gaten geboord worden voor de wielophanging, stuurinrichting, zitje. Die locaties (vban de gaten) en hoe alles bevestigd word zit bij de medewekers in het hoofd, of ze hebben de juiste 'mallen' daarvoor. Als je een jaar lang geen Quest gebouwd hebt, zal de productie van één enkele langer duren, dan als je er een aantal per week produceert. Dit is ook de kennis die verloren gaat zoals Hardloper dat bedoelde (denk ik).
IK geloof niet dat de productie heel veel langer gaat duren als je een aantal jaar die velomobielen hebt gebouwd en dat steeds minder worden.
Al zou het wel zo zijn, het salaris in Roemenie ligt fors lager dan in Nederland dus dat zullen ook de kosten niet zijn.
Ik zou als ik velomobiel was dus gewoon de quest in de verkoop houden en verkopen als iemand zich meldt voor juist dat model. Hetzelfde geldt voor de strada, die ook al niet veel meer verkocht wordt.