15-Aug-2023, 07:38 PM
(15-Aug-2023, 06:51 PM)datakneder schreef:(15-Aug-2023, 04:50 PM)LigfietsWilsum schreef: Hoe doe je dat? Waar zit die ruimte die je kan pakken? Zet je er dan vulbusjes tussen?
Ik heb nu drie bladen voor, maar gebruik de kleinste nooit. Is daar ook een mogelijkheid om de boel op te schuiven?
Ik zal het proberen uit te leggen via tekst. Mocht dat niet duidelijk zijn kan ik best foto's maken, de volgende keer als mijn voorkant eraf ligt.
Als je van bovenaf kijkt staande aan de voorkant van de fiets was de volgorde van onderdelen bij het kettingblad van links naar rechts (grote naar kleine blad) als volgt:
Verzonken bout - Buitenste blad (65) - Crank - Spacer - Middelste blad (42) - Spacer (Andere maat?) - Binnenste Blad (32) - Verzonken moer.
Na mijn verandering ziet het er als volgt uit:
Verzonken bout - Crank - Buitenste blad (65) - Spacer - Middelste blad (42) - Spacer (Andere maat?) - Binnenste Blad (32) - Verzonken moer.
Ik raak nog slechts lichtjes de kettingbuis aan, dus misschien doe ik tussen de crank en het buitenblad nog een kleine spacer.
Er was echter wel een probleem. Het buitenste blad he slechts een klein gat zodat hij niet over de bevestiging van de crank heenkon. Leek me geen probleem en ik probeerde de crank eraf te halen. Ik weet niet wat voor trapas ze bij WAW gebruiken, maar deze is hol, waardoor mijn tool om de crank te verwijderen niet werkte. Toen heb ik maar het hele ding van de boom afgehaald en de bladen via de andere trapper en crank erop gezet.
Moet die spacer tussen buitenste en middelste blad wel iets groter zijn want de crank zit er dan niet meer tussen?
Net zo groot als de spacer tussen middelste en kleinste?