25-Aug-2023, 07:02 PM
(25-Aug-2023, 06:16 PM)Hardloper schreef: Ik betwijfel of ik het een handige ontwikkeling vind dat Daniëls Velomobielen steeds lichter worden.
Ik vind de modellen van Daniël doorgaans mooi. En ik merk dat ik het vaak eens ben m.b.t. ontwerpkeuzes die hij maakt (Met name natuurlijk de tankbesturing ). Hij heeft ook een voorliefde voor snelheid en het gevolg is vaak gewichtsbesparing. Dit leidt dan weer tot mogelijke kwetsbaarheid. Iedereen die bezig is met ontwikkelen draagt in mijn ogen bij aan de bevordering van de kwaliteit van een vm in het algemeen. Je kunt pas weten waar de grenzen zijn als je er soms overheen gaat.
Het is natuurlijk wel van belang om te weten dat er problemen zijn in het dagelijks gebruik van de modellen van Daniël. Maar dat hangt bijvoorbeeld ook af van degene die rijdt. Ik heb bijvoorbeeld mijn nieuwe setje banden behoorlijk snel opgebruikt. Nu ik wat meer ervaring heb verwacht ik dat mijn volgende set een stuk langer meegaat.
Iemand heeft me eens gevraagd waarom ik voor zo'n langzaam model gekozen heb. ??? Ik was blij om te zien dat er in de uitslagen van de wereldkampioenschappen ook een aantal WAW's stonden. Goed, bij de bergoprace waren ze ver te zoeken, maar de uitslagen bij de 100km vond ik prima. Dat rijd ik nog lang niet, dus zal ik eerst in training moeten investeren dan een ander model. Bij al mijn aanpassingen let ik ook niet op het gewicht, dat is eventueel van later belang.
De grootste beperking van mijn fiets zit 'm vooral in de bagageruimte. Om precies te zijn het ontbreken hiervan. Ik denk dat ik het enige argument is dat ik zou kunnen bedenken om over te stappen op een ander model.