Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schnellstes Velomobil der Welt (alweer)
#6
(13-Aug-2023, 09:36 AM)Jeroen S schreef: Hij is naar mijn idee een perfectionist, die probeert om de best mogelijke Velomobiel te bouwen voor het doel dat hij ermee voor ogen heeft. Een gewone alledaagse velomobiel heeft een ander doel als wedstrijden winnen. Deze is niet bedoeld om boodschappen mee te doen.

Een gewone velomobiel als de mijne kun ook je blauwe racebanden op zetten en het verschil is amper merkbaar eens je de 60 km/u gepasseerd bent. Timo Eden, een Duitser waarmee ik in het noorden een "ritje" mee gemaakt had reed met een Milan SL MK4 in Aldenhoven en was amper trager dan Daniel Fenn. De Milan SL is feitelijk de Porsche Turbo die je niet zomaar eventjes aan de kant zet. Die gaat al decennia mee en is de referentie als het gaat om snel en efficiënt forenzen.

Over mijn eigen velomobiel zullen sommigen zeggen "dat is een race velomobiel". Niet dus, de fiets is gebouwd voor kleinere mensen, ik pas er met 1,79 perfect in. De kritiek race velomobiel komt van grotere mensen die het spitijg vinden dat ze er zelf niet inpassen.

Verder poogt Daniel met supersnelle banden, geweldig asfalt en tests die enkel uitgevoerd worden zonder wind een beeld te schetsen van onwerkelijke prestaties die geen enkele andere velomobiel zogezegd aankan.  Ik las op het Duitse forum een geweldige reactie van iemand, die zei namelijk iets in de zin van "mag ik hem terugsturen als ik er geen 60 km/u mee haal bij 175 watt?"    

Als je dergelijke waarden de wereld instuurt mag je reacties verwachten, helaas is men daar niet zo mee opgezet want als je die waarden in twijfel trekt (meer bepaald het dagelijkse gebruik waarvoor de velomobiel gebouwd is), dan wordt dit al snel als een aanval/kritiek beschouwd.  In mijn geval rijd ik snel zat met de Snoek met de CCU's en slechter asfalt, vooral in zomerse omstandigheden.    


Al bij al, de aerodynamica bij de snellere fietsen is amper merkbaar, wat sommigen ook mogen beweren.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Schnellstes Velomobil der Welt (alweer) - door Snoek043 - 15-Sep-2023, 10:21 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Hartslagen
Mogelijk moeten de s...Jeroen S — 01:12 AM
Hartslagen
Zowel efficiency als...Merijn — 11:22 PM
manhole cover omhoog zetten voor toch w...
365cycle: ik heb h...365cycle — 10:39 PM
Ervaringen met GPS sporthorloges?
Beide gekoppeld via ...Hardloper — 09:44 PM
Ervaringen met GPS sporthorloges?
Dat is allemaal al g...bucovaina — 09:37 PM
Ervaringen met GPS sporthorloges?
Vandaag is een Pol...Hardloper — 09:32 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Waarom doe je in...Bart Verbeek — 09:32 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag in het Limbu...Thijs OO — 09:32 PM
Hartslagen
Wie weet ga ik dat n...Hardloper — 09:24 PM
Ervaringen met GPS sporthorloges?
Vandaag is een Polar...bucovaina — 09:19 PM
Hartslagen
Je had naar de wiele...Arend-Jan — 09:18 PM
Medeliggers onderweg
Hoeveel open lig...ZoefZoef — 09:18 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Klusje uiteindelij...Lopopodium — 09:17 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik vannacht niet ges...ZoefZoef — 09:09 PM
Hartslagen
Goh ik denk dat ik v...Hardloper — 09:09 PM
Hartslagen
Als je wil trainen v...Arend-Jan — 08:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Lekke band! De Marat...Roepers — 08:19 PM