24-Sep-2023, 08:18 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-Sep-2023, 08:22 AM door Arend-Jan.)
(07-Sep-2023, 01:38 PM)Gideonaut schreef: niets specifiek, het begon met een soort van doortrappen tijdens klimmen, alsof je door sneeuw aan het fietsen was en je achterwiel slipt een beetje over de gladde weg, en uiteindelijk kwam ik helemaal niet meer vooruit. En ik heb nooit uit kunnen vinden wat het was, er leek niets gebroken te zijn in de mountaindrive. Ik heb hem ook helemaal schoongemaakt en opnieuw ingevet en de normale stand werkt een soort van met een hoop gekraak en de lichte stand trapt door en doet na een tijdje niks meer.Dat klinkt alsof hij kon draaien in de bracket. Volgens mij hoort dat geborgd te worden met een schroefje. Deed hij het in 1:1 (direct verzet) nog wel? Want dan heb je geen reactiekracht en zou dat dus geen probleem zijn, als die borging los is.
Ik ben best blij met mijn MD, in de QV (met 70t kettingblad)
Deze zomer ermee Frankrijk in geweest. Ik ben behoorlijk sterk, maar als de fiets 160 kilo weegt (incl dochtertje en complete kampeeruitrusting!) dan wordt iedere helling ineens een serieuze klim. Dankzij de MD kon ik zelfs 10% nog rijdend (zij het traaaaaaaaag) omhoog.
Ja, het weegt wel wat ja. En de aandrijving voelt heel zompig als je hem inschakelt, maar dat ligt niet aan de MD maar dat is gewoon het veren van de fiets, de spanning in de ketting neemt dan namelijk ook een factor 2,5 toe
Maar als je niet in Zuid-Limburg of op de Utrechtse Heuvelrug woont en niet buiten NL fietst is dat ding imho overbodig. Heb hem zelf in NL pas 1x gebruikt, om onverhard een steile berm op te crossen haha. Maar ik rij in de GT ook alleen op het 65 blad.