11-Oct-2023, 06:37 PM
(10-Oct-2023, 06:29 AM)Wim -de roetsende schreef:Citaat:Maar inderdaad 2de hands Qv zijn er nog niet veel geweest. en het lijkt wel of mensen hun Qv minder snel weg doen al een 3 wiel velomobiel. Maarja zelf ben ik ook niet van plan mijn qv weg te doen.
Ik heb het volgens mij al eens eerder geschreven.
Ik vermoed dat QV-rijders (net als Strada-rijders) niet de mensen zijn die voor de hoogste snelheid gaan.
Als er dan weer een nieuw model op de markt komt, die volgens iedereen (en in DF zijn geval vooral volgens hemzelf) de allerlichtste en allersnelste tot nu toe is, dan gaan mensen die voor licht en snel gaan waarschijnlijk sneller overstag om tot een aanschaf van deze vm over te gaan, dan een QV-rijder die gewoon heel tevreden en blij is met zijn/haar vm.
Ik volg een andere gedachtengang. Ik ben niet sterk en snel moe. Ik moet dus een vm hebben waarmee ik met zo weinig mogelijk inspanning zo ver mogelijk kom. Dus vooral een lichte en die zijn meestal ook snel.
Daarom kocht ik een XS. Achteraf bleek die toch net aan de kleine kant voor mij te zijn.
Dus kocht ik een (hele mooie tweedehandse) DF, maar na verloop van tijd merkte ik toch dat ik niet blij word van open wielkasten. De vm bolt dan gewoon minder goed.
Daarom heb ik nu een MilanSL. Als de Snoek-L er al was geweest, dan had ik die waarschijnlijk gekocht.
Achter deze gedachte schuil ik me ook erg graag.
Daarom denk ik dat de volgende VM keuze een lastige gaat worden.
Een comfortabele QV, of een snelle, maar compromisloze snoek-L?
Snelheid is toch ook wel een heel belangrijk punt, zeker met die dagelijkse 60km.
Wellicht dat een jaarlijkse proefrit in beiden me een beter beeld gaan geven.
Twee VM's is nou ook nog wat te gortig.