11-Oct-2023, 07:20 PM
Wat de snelste velomobiel is, hangt ook van de route af. Ik heb als ik naar Hasselt rijd een vrij technisch traject met nogal wat draaien en keren in de 15 km die het dichtst bij Hasselt ligt, en dan is een stabiele QV niet eens zo traag denk ik. Vandaag had ik een gemiddelde snelheid van 40 km/h, dat is nu wel behoorlijk hoog, maar geeft toch aan dat zelfs een QV kan wedijveren met een snelle speed pedelec. Ik merk in elk geval in bochten dat ik meestal duidelijk sneller ben dan tweewielers en auto's.
De enige manier om te weten of ie je bevalt is er een poosje mee rijden. Ik geef toe dat de pure snelheid van een fiets zoals de Snoek ook wel aantrekt, maar voor mij persoonlijk is de praktische kant van de QV meer waard dan die enkele km/h die ik gemiddeld misschien meer kan halen met de Snoek. En hier 2 VM's gaan zetten, dat pakt me toch teveel plaats in
De enige manier om te weten of ie je bevalt is er een poosje mee rijden. Ik geef toe dat de pure snelheid van een fiets zoals de Snoek ook wel aantrekt, maar voor mij persoonlijk is de praktische kant van de QV meer waard dan die enkele km/h die ik gemiddeld misschien meer kan halen met de Snoek. En hier 2 VM's gaan zetten, dat pakt me toch teveel plaats in