13-Oct-2023, 03:15 PM
QV met lange kap (en eventueel schuimdeksel als het écht hard regent) is inderdaad prima fietsen in de regen!
Milan met lang deksel heb ik ook, maar dat is na rijden in de QV maar irritant, al die spetters in je gezicht
Milan met racekap: ik vind het eigenlijk maar niks. Dat (oude stijl lexaan) vizier krast snel, wappert in de wind, en je hebt veel last van reflecties/verblinding van tegemoetkomend verkeer. Tegenwoordig zijn die er ook met motorvizier, dat gaat vast wel beter. Maar in het donker in de regen blijft het behelpen.. je ziet gewoon niet veel door een nat vizier heen. En met vizier open ook niet Een ruitenwisser heb ik nog niet geprobeerd, maar ik vind dat ze altijd maar zo'n klein deel van het vizier schoonvegen?
Maar goed, waarom ik eigenlijk wilde reageren: het weer heeft nauwelijks invloed op je reistijd met een vm. Dat, (en het nooit meer koud hebben) is het grootste verschil met een open ligger. Ik had in de winter in de Quest nog weleens koude voeten, maar met zelfgeknutselde halve 'voetenbakjes' was dat ook zo opgelost.
Milan met lang deksel heb ik ook, maar dat is na rijden in de QV maar irritant, al die spetters in je gezicht
Milan met racekap: ik vind het eigenlijk maar niks. Dat (oude stijl lexaan) vizier krast snel, wappert in de wind, en je hebt veel last van reflecties/verblinding van tegemoetkomend verkeer. Tegenwoordig zijn die er ook met motorvizier, dat gaat vast wel beter. Maar in het donker in de regen blijft het behelpen.. je ziet gewoon niet veel door een nat vizier heen. En met vizier open ook niet Een ruitenwisser heb ik nog niet geprobeerd, maar ik vind dat ze altijd maar zo'n klein deel van het vizier schoonvegen?
Maar goed, waarom ik eigenlijk wilde reageren: het weer heeft nauwelijks invloed op je reistijd met een vm. Dat, (en het nooit meer koud hebben) is het grootste verschil met een open ligger. Ik had in de winter in de Quest nog weleens koude voeten, maar met zelfgeknutselde halve 'voetenbakjes' was dat ook zo opgelost.