16-Oct-2023, 10:15 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-Oct-2023, 10:26 AM door 365cycle.)
(16-Oct-2023, 09:22 AM)qv-tester schreef: Het voorwiel eruit halen betekent de gehele veerpoot eruit halen. Niet moeilijk, maar kost wel wat tijd. Hoe dat moet staat op de site van velomobiel.nl. Achterwiel is in principe niet meer dan de centrale wielbout eruit draaien en het wiel los tikken (zelf nog nooit gedaan)Moet de veerpoot er echt helemaal uit? Of kan je 'm een beetje laten zakken en 'm er dan langs wurmen (evt. met een zachte band)?
(16-Oct-2023, 10:07 AM)ZoefZoef schreef: Jij bent meer thuis in de diverse velomobielen dan ik. Ik.zou het dus niet weten of ie verlaagd is, of dat zo laag gewoon standaard is.De Snoek staat standaard al wel laag. Eigenlijk is dat heel logisch, maar ik heb al vaker gemerkt dat het wel een beetje moeilijk uit te leggen is.
Die velomobiel is om Eva heen ontworpen, en Eva is een stuk kleiner dan Allert of Theo (als ik het goed begrepen heb heeft Theo model gestaan voor de Snoek L).
Je kan dat ook omdraaien: In verhouding tot Eva is de hele wereld een klein stukje groter. Als je terugdenkt aan je kindertijd, of in straten of gebouwen komt waar je sinds je kindertijd niet meer geweest bent, beleef je dat ook echt: Alles voelt ineens veel kleiner dan het deed in je herinnering.
De Snoek is dus smaller, korter, lager dan de Snoek L en veel andere velomobielen, en om de wegligging goed te houden zal de bodemvrijheid dus mee moeten schalen. Daar kan je nog een klein beetje bij optellen omdat een snellere fiets bij voorkeur ook sneller door de bocht gaat; als je 60 kan, maar voor iedere bocht moet afremmen tot 20, is het gevoelsmatig zeker geen snelle fiets omdat je zoveel tijd kwijt bent aan accelereren. Ik merk dus ook met de Bülk dat ik ontspannen rijd, maar zolang ik overzicht heb heel hard door de bocht ga.
Vanuit het perspectief van de Snoek zijn stoepranden, drempels, richels en alle andere ellende die we tegenkomen dus gewoon groter dan voor de Snoek L of andere fietsen.
Wel heeft de Snoek in verhouding dus heel erg grote wielen, want die zijn niet meegekrompen