16-Oct-2023, 11:10 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-Oct-2023, 11:36 AM door Raptobrikker.)
(16-Oct-2023, 10:32 AM)Hardloper schreef:(16-Oct-2023, 10:04 AM)Raptobrikker schreef: Speciaal voor Hardloper een plaatje gemaakt!
Hardloper’s QV
Op dat plaatje vind ik de kleur overkomen als nummer 54. En zo zie je maar weinig van de zwarte reflectie.
Maar stond mijn QV langs jouw Quest of is dat toch een rode Strada?
Dat is een Strada. Mijn Quest stond in de deuropening.
Wat een luxe apparaten zijn die QV’s zeg. Daar zul je veel rijplezier aan gaan beleven!
(16-Oct-2023, 10:39 AM)365cycle schreef:(16-Oct-2023, 10:04 AM)Raptobrikker schreef: De draaicirkel met de Gocycle banden van 50 breed is wel heel fors. Ik moet mijn woon-werkverkeer proberen, maar wellicht toch de smallere CCU banden eronder. Zeker in de winter iets minder lekgevoelig, denk ik?Oh wauw, je rijdt ook echt op GoCycles Da's wel heftig met storm, want dan staat je fiets ook echt hoog. Nog niet op twee wielen gereden?
Die GoCycles zijn ontzettend rap, ook bij koud weer, maar idd iets lekgevoeliger dan de CCU en in de winter zijn ze iets minder lang bruikbaar (De GoCycle gaat snel lek als ie bijna versleten is, bij vochtig maar niet nat wegdek blijven er steentjes aan plakken). Ik vond het zelf meevallen in de winter, vooral ook omdat een binnenbandje wisselen zo ontzettend snel gaat - bij wijze van spreken kan je ze van een afstandje om de velg gooien als je een beetje goed mikt.
Nadeel van de CCU is dat ze als het koud wordt flink trager worden, ze hebben daar meer last van dan zo ongeveer alle andere banden die ik geprobeerd heb. Betekent niet dat ze traag worden, ze blijven sneller dan heel veel andere banden (maar niet de GoCycle). Het is puur psychologisch, ik heb nu al wel dat "oh ja, het is weer winter " gevoel met de CCU's. Twijfel dus ook om voor LEL een setje gevoelige ProOnes mee te nemen (want no guts no glory, toch? ).
Dus ja, het is plussen en minnen. Zelf kon ik wel wennen aan de draaicirkel van de GoCycles. We rijden in dezelfde regio, ik reed met m'n Quest met name naar het Bio Science Park in Leiden, dus ook behoorlijk door de stad. Op een gegeven moment leer je welke bochtjes wel en niet kunnen, waar je even een stukje over de stoep moet en waar je gewoon weg moet blijven. Je WW-route zal vermoedelijk sowieso veranderen ten opzichte van de RaptoBike, want een glasvezel Quest accelereert voor geen meter maar de eindsnelheid is hoog, bij de RaptoBike is dat precies andersom (in verhouding tot de Quest).
Als je toch wil wisselen: Ik heb zelf de CCU in 42-406 onder m'n Kettwiesel (aka kano-aanhanger-trekker), en aangezien die in de koude maanden sowieso stilstaat mag je die wel even proberen als je wil.
Wat een mooi aanbod, dankjewel! Voor nu zal ik eerst wat meer rijden voor ik de knoop doorhak. Als ik vaker dan me lief is lek rijd, ben ik heel snel om, maar licht lopen is ook verleidelijk. Zeker in de winter.
Op twee wielen nog niet ervaren.
Kun jij uit ervaring iets zeggen over een redelijke bochtensnelheid die je kunt rijden met de hoge Gocycles? Bijvoorbeeld Brienenoord, de lange doordraaier af richting Zuid, met de Raptobike stuurde ik met 50km/h in, geen probleem. Wat kan een Quest daar aan?